زنجان

محمد محرمی رئیس نظام پزشکی زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، انتخابات هیأت‌های مدیره نظام پزشکی شهرستان‌های کشور در روز ۲۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار شد.

در استان زنجان هم این انتخابات در زنجان، ابهر، خدابنده و خرم‌دره برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه انتخابات هیأت مدیره نظام پزشکی در شهرستان‌هایی که شاغلین حاضر به حد نصاب لازم که باید بیشتر از ۱۰۰ باشند نرسد، برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: این پزشکان باید برای شرکت در انتخابات به مرکز استان مراجعه کنند.

مهدی قائمی افزود: انتخابات نظام پزشکی زنجان در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه روز ۱۹ مردادماه همزمان با سراسر کشور نخستین جلسه هیأت مدیره هشتمین دوره سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها در زنجان هم برگزار شد، تصریح کرد: در شهرستان زنجان هم بعد از تائید انتخابات توسط هیأت نظارت مرکزی جلسه هیأت مدیره دوره هشتم نظام پزشکی برگزار شد و اعضای منتخب هیأت مدیره از بین خودشان ریاست هیأت مدیره و نمایندگان شهرستان زنجان در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور را انتخاب کردند. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از انتخاب محمد محرمی به عنوان رئیس هیأت مدیره در جلسه برگزار شده خبر داد و گفت: در این جلسه آقایان محرمی و بابائی به عنوان نمایندگان مجمع عمومی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اعضای هیأت مدیره دوره هشتم سازمان نظام پزشکی را در شهر زنجان  محمد محرمی، حسین بابائی، علی میرزاخانی، امیر مقتدا منصوری، حسین عمارلو، ایوب پزشکی، ماندانا عظیمی، علیرضا فریدی، پرویز قزلباش، محمدرضا طوبایی، حسین کبودوند، فرهاد اقمشه، محمدباقر آیت‌اللهی، فرشاد عنصرودی، عبدالرضا اسماعیل‌زاده، منیژه محرم نژادی و نرگس امیری ۱۷ نفر اعضای هیأت مدیره هستند.

قائمی با بیان اینکه محمد محرمی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان زنجان محمد محرمی انتخاب شده است، افزود: رئیس هیأت مدیره همان رئیس سازمان در هر شهرستان است و از آنجایی‌که شهرستان زنجان مرکز استان است و امور مربوط به شهرستان‌های ماه‌نشان ایجرود و طارم در مرکز انجام می‌شود لذا عرفا رئیس سازمان نظام پزشکی استان هم محمد محرمی است.

شایان ذکر است، شهرستان‌هایی با بیش از ۵۰۰ شاغل در امور پزشکی دارای۱۷ عضو هیأت مدیره و شهرستان‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ شاغل دارند، ۱۰ عضو هیأت مدیره در نظام پزشکی هستند و مرکز استان عهده دار وظایف شهرستان‌های فاقد هیأت مدیره خواهد بود.

مجری انتخابات دانشگاه علوم پزشکی است که با نظارت هیأت نظارت مرکز ابلاغیه آن صادر می‌شود. 

هیأت نظارت مرکز طبق قانون نظام پزشکی با حضور نماینده دادستانی، نماینده وزارت کشور و دو نفر از کادر بهداشت به انتخاب وزیر تشکیل می‌شود.

اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دو نفر از کادر پزشکی با معرفی وزیر و سه نفر از کادر پزشکی با معرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیأت مدیره شهرستان‌هایی با عضویت بیش از ۵۰۰ نفر ۱۰ پزشک دو دندان‌پزشک دو داروساز و یک لیسانسیه مامایی و یک لیسنایسه پروانه دار تشکیل می‌شود.

اعضای هیأت مدیره برای شهرهایی که بین بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ شاغل در امور پزشکی دارند شامل ۶ پزشک یک دندانپزشک و یک داروساز، یک دکترای علوم آزمایشگاهی یک لیسانسیه مامایی و یک لیسانسیه پروانه‌دار تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا