بین الملل

محکومیت اعدام ۴۱ جوان معترض شیعه در عربستان

محکومیت اعدام ۴۱ جوان معترض شیعه در عربستان

به گزارش سرویس بین الملل یولن، وزارت کشور عربستان سعودی امروز شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر را به جرم آنچه ارتباط با تروریسم خواند، اعدام کرده است.

انجمن مخالفان در جزیره العرب در واکنش به این خبر گفت که ۴۱ نفر از این افراد اعدام شده از جوانان جنبش مسالمت آمیز الحراک و از اهالی مناطق شیعه نشین الاحساء و القطیف بودند.

این انجمن معارضان عربستانی با تاکید بر اینکه این قتل عام علیه جوانانی انجام شد که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده کرده و زندانی شده بودند، گفت: «محمد بن سلمان قاتلی بیش نیست که از کشتار بی گناهان لذت می‌برد».

این انجمن تصریح کرد: با خانواده‌های این شهدا پیمان می‌بندیم که این جنایت آل سعود انگیزه‌ای برای مبارزه بیش‌تر با استبداد سعودی خواهد بود.

انجمن معارضان جزیره العرب افزود: رژیم ال سعود با گنجاندن نام جوانان مسالمت جوی شیعه در فهرست متهمان به تروریسم قتل روانی هم مرتکب شده است.

این انجمن با بیان اینکه رژیم آل سعود به دنیا ثابت کرد که یک رژیم قاتل و وحشی است، گفت: این قتل عام نشان داد که همه ادعاهای بن سلمان درباره ایجاد اصلاحات تبلیغاتی توخالی است.

«ابوالاء الولائی» دبیر کل کتائب سید الشهداء  عراق تاکید کرد: رژیم آل سعود با سوء استفاده از مشغولیت دنیا به جنگ(عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین) ۸۱ نفر را اعدام کرد.
الولائی گفت: رژیم آل سعود فرقه گرایی خود را با اعدام ۴۰ شیعه ثابت کرد.

نصر الشمری، سخنگوی جنبش النجباء عراق هم گفت: عربستان سعودی با اعدام‌ها به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد و از طریق متهم کردن مخالفان شیعه به تروریسم درصدد گمراه سازی است.

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق هم گفت: خاندان آل سعود بر ارتکاب جنایاتی که ناقض اساسی‌ترین موازین اسلام است، اصرار دارد.

کتائب حزب الله عراق هم تاکید کرد: روبه رو شدن پیروان اهل بیت با جرایم در حجاز خطر مجودیتی باند آل سعود برای بشریت را ثابت می‌کند.

در بیانیه کتائب آمده است: ما از اعدام نشدن سعودی‌هایی که مرتکب جرایم علیه ملت عراق شده اند تعجب می‌کنیم و حتی در زندان‌های عراق در رفاه به سر می‌برند.

کتائب حزب الله گفت: ما خواهان صدور قانون ویژه‌ای برای محاکمه حکام سعودی به دلیل ارتکاب جرایم در عراق هستیم تا آنها مجبور به پرداخت غرامت به عراقی‌ها شوند تا بخش اندکی از حقوق آنها مسترد شود.

حزب الدعوه الاسلامیه عراق نیز ضمن محکوم کردن اقدام رژیم ال سعود در اعدام جمعی از جوانان اهل منطقه شیعه نشین القطیف عربستان گفت: این اعدام‌‌ها در راستای تروریسم دولتی علیه شهروندان است و دروغ ادعاهای آل سعود در ایجاد اصلاحات را نشان می‌دهد.

«علی الدیلمی» کاردار وزیر حقوق بشر یمن نیز گفت: ما  اقدام رژیم آل سعود در ارتکاب جنایت اعدام ده‌ها جوان مظلوم را محکوم می‌کنیم. این رژیم به دلیل سکوت جامعه بین المللی  عادت به ارتکاب اعدام‌های جمعی دارد.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن نیز گفت: اقدام عربستان سعودی در اعدام ۸۱ شهروند از جمله ۴۱ نفر از اهالی القطیف و هفت یمن جنایتی بزرگ است.چنین جرایمی جز با تمایل و گرایش آمریکایی‌ها انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا