سیاسی

محکومیت ایران به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به یک خانواده آمریکایی

محکومیت ایران به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به یک خانواده آمریکایی

به گزارش خبرگزاری یولن، پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در دوم مهر ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

پیش‌ازظهر، مجمع تشخیص [‌مصلحت‌نظام] جلسه داشت. سه بند از سیاست‌های‌کلی قوه قضائیه را تصویب‌ کردیم؛ وحدت رویه و استفاده از داوری. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، احمد جنتی] و [محمد] یزدی، میهمانم بودند. بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری و عکس‌العمل احتمالی شورای نگهبان در صورت رد اعتبارنامه‌هایی بود که با نظر شورای نگهبان، به مجلس راه‌ یافته‌اند.

سکوت رئیس دولت اصلاحات در مقابل سخنان تلخ و گزنده عضو مجلس خبرگان

عصر تا شب، کارهای عقب‌مانده سفر انجام شد. دولت آمریکا اعلان کرده‌ که ۳۰ میلیون بشکه از ذخایر ۵۵۰ میلیون بشکه‌ای خود را برای مهار قیمت نفت، به بازار می‌آورد؛ حزب جمهوریخواه با آن به مخالفت برخاسته است. در فرانسه، مسئله سوءاستفاده حزب [تجمع برای جمهوری] [ژاک] شیراک [رئیس‌جمهور فرانسه]، از رانت‌های دولتی، بحران سیاسی ایجاد کرده و هواپیمای فرانسه با حدود ۱۰۰ سرنشین، در بغداد نشسته و آمریکا این اقدام را ناقض مصوبات شورای امنیت [سازمان ملل] خوانده. روسیه هم یک هواپیما به عراق اعزام کرده که خشم آمریکا را برانگیخته است.

در آمریکا، یک دادگاه با شکایت بازماندگان، ایران را به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به خانواده یک آمریکایی که در لبنان کشته شده، محکوم کرده است. قبلاً هم چند مورد بوده؛ بیشتر اقدام سیاسی است تا حقوقی. قاعدتاً در ایران هم باید چنین احکامی علیه آمریکا، از سوی دادگاه‌ها صادر شود.

۲۷۲۲۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا