همدان

مدرن‌سازی نظام آماری در ایران/ اجرای کیفی فرآیند سرشماری نفوس و مسکن

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، جواد حسین زاده صبح امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استاندار همدان اظهار کرد: در مرحله آزمایش یک فرآیند مدرن‌سازی نظام آماری کشور هستیم که مهمترین قسمت آن در شهرستان همدان واقع شده است.

وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران فرآیند مدرن‌سازی نظام آماری را آغاز کرده که یکی از موارد آن کاهش حضور مردم و رفتن به سمت شیوه‌های پرمعناست گفت: یکی از محصولات و ارزش افزوده در این زمینه این است که فرایند سرشماری نفوس و مسکن را با فرآیند راحت و کم هزینه و با کیفیت انجام دهیم.

 رئیس مرکز آمار کشور با بیان اینکه بزرگترین منطقه در این آزمایش شهرستان همدان است و در مجموع پنج منطقه در کشور در نظر گرفته شده است اظهار کرد: سرشماری از ابتدای این ماه از شهرستان همدان آغاز شده و قرار بود تا ۲۰ آبان ماه باشد اما چند روزی تمدید شده تا آمار را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه کار لازم است پوشش بیشتری داشته باشد و کسی در همدان از سرشماری جا نماند گفت: اهمیت آمار بسیار است و در بودجه کشور، تمرکز در شاخص‌های کلان اقتصادی به خصوص شاخص رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

حسین‌زاده با اشاره به قدردانی مدیرکل آموزش و پرورش از اعطای ۵۰۰ تبلت طی سال گذشته از سوی او به استان همدان و درخواست اختصاص تعدادی نیز اظهار کرد: به هر استانی سعی کردیم تعدادی تبلت اختصاص دهیم.

رئیس مرکز آمار کشور بیان کرد: ۲۰ هزار تبلت از سرشماری قبلی باقی مانده بود و وقتی به سمت سرشماری مبنا رفتیم تبلت های باقی مانده را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم و اگر چیزی باقی مانده باشد را باز هم برای همدان در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا