بین الملل

مدودف: ورشکستگی روسیه به ورشکستگی اروپا منجر می‌شود

مدودف: ورشکستگی روسیه به ورشکستگی اروپا منجر می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فاس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز یکشنبه هشدار داد که ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستی اروپا منجر شود.

وی اضافه کرد: «ناتوانی روسیه در پرداخت خارجی ممکن است به ابرتورم در اروپا و ورشکستگی آن منجر شود».

مدودف که این سخنان را در واکنش به سخنان «اورسلا فن درلین» مطرح می‌کرد، گفت: «ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستگی اروپا منجر شود و این موضوعی ملموس است».

معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد که سیستم مالی اتحادیه اروپا با ثبات نبوده و مردم در حال از دست دادن اعتماد خود به این سیستم مالی هستند.

پیش از این رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌های غرب اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کند و در فروپاشی اقتصاد روسیه فقط مسئله زمان مطرح است.

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو گفت که روند صادرات کالا به روسیه تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

اورسلا فن درلین که با یک روزنامه آلمانی مصاحبه می‌کرد، افزود: تحریم‌ها علیه روسیه باید تشدید شود و تحریم‌های آتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، بانک‌ها به ویژه «اسبربانک» بزرگ‌ترین بانک روسیه و همچنین نفت روسیه را هدف قرار خواهد داد.

فن درلین توضیح داد: «ما به دنبال اقدامات بیشتری در بخش بانکداری به ویژه اسبربانک هستیم که ۳۷ درصد از بخش بانکداری روسیه را تشکیل می‌دهد و قطعاً موضوعات انرژی نیز مطرح خواهد بود».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا تاکنون بزرگترین بانک روسیه را از دور تحریم های قبلی در امان گذاشته است زیرا این بانک به همراه گازپروم بانک یکی از کانال‌های اصلی پرداخت پول نفت و گاز روسیه است که کشورهای اتحادیه اروپا علی‌رغم درگیری‌ها در اوکراین از این کشور خریداری کرده‌اند.

اورسلا فن درلین ادامه داد که اتحادیه اروپا همچنین در حال تلاش بر روی یک «مکانیسم هوشمند» است تا نفت در تحریم‌های بعدی علیه روسیه شامل شود و گفت: «آنچه نباید اتفاق بیافتد این است که (رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر) پوتین برای عرضه‌ در بازارهای دیگر پول بیشتری دریافت کند. اولویت برتر، محدود کردن درآمدهای پوتین است».

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا