خراسان رضوی

مدیریت شهری قصد ریخت‌وپاش مالی در فوتبال ندارد

به گزارش یولن از مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی این شهر، مهدی ناصحی اظهار کرد: تیم‌های ورزش قهرمانی در هر شهری به‌منزله عنصری هویت‌ساز برای مردم به‌ویژه جوانان هستند و علاقه‌مندان حوزه ورزش نسبت به سرنوشت این تیم‌ها بی‌تفاوت نبوده و دغدغه نیز دارند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ظرفیت بالای مشهد مقدس در همه زمینه‌ها و به‌ویژه در حوزه ورزش، افزود: در شان شهری مانند مشهد مقدس و استانی به وسعت خراسان رضوی نیست که تنها تیم فوتبالش در لیگ برتر کشور، چنین شرایط نابسامانی داشته باشد؛ شایسته بود با حمایت‌هایی که صورت می‌پذیرفت، مشهد مقدس نیز به‌مانند سایر کلان‌شهرهای کشور دارای چند نماینده در لیگ برتر فوتبال کشور باشد.

وی ابراز کرد: متأسفانه با اتفاقاتی که طی چند سال گذشته در خصوص سرنوشت تیم‌های لیگ برتری فوتبال خراسان رضوی در کشور افتاده است، سابقه و پیشینه خوبی به‌جا نمانده است؛ اخیراً هم تیم فوتبال پدیده خراسان که به‌عنوان نماینده استان در لیگ برتر حضور دارد، به وضعیت نامطلوبی دچار شده است.

ناصحی ادامه داد: این نگرانی برای ما و تمام مردم خراسان رضوی به وجود آمده است که به‌واسطه ضعف‌های مدیریتی و مالکیتی باشگاه، اتفاقات نامبارکی که درگذشته برای تیم‌هایی مانند ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان افتاده بود، این بار برای باشگاه پدیده رخ بدهد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیری که از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و استاندار جدیدی که در جریان تمام جزئیات مرتبط با این تیم بوده، اتخاذ می‌گردد از وقوع اتفاقات تلخ جلوگیری شود؛ انشا الله با تعیین تکلیف مالکیت قطعی این تیم، حمایت‌های ممکنه از سوی صنایع و سایر نهادهای استانی جذب شود و این تیم به نحو احسن اداره شده تا همانند دوره‌ای که موفق به کسب سهمیه آسیایی شد، برای مردم خراسان رضوی مایه افتخار شود.

وی بحران مالی و مالکیتی را بزرگ‌ترین مشکلات تیم فوتبال پدیده خراسان دانست و گفت: سال گذشته این تیم به ثباتی نسبی رسیده بود اما به‌یک‌باره به علت مدل مدیریتی نامناسب، دچار بحران‌های حال حاضر شد؛ بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم در کنار عدم جذب بازیکنان باکیفیت نیز دیگر بحران‌های کنونی تیم پدیده خراسان است.

ناصحی ادامه داد: از اینکه تیم لیگ برتری ما بر پایه استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای بومی بسته شود استقبال می‌کنیم اما در حال حاضر شرایط تیم پدیده خراسان بسیار نگران‌کننده است و ما به‌عنوان مدیریت شهری پیگیر مسائل مربوط به این تیم هستیم؛ اما تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت پدیده خراسان در اختیارات قانونی ما نیست و مستلزم ورود اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مدیریت استانی به این حوزه است.

وی درباره کمک‌هایی که در دوره گذشته مدیریت شهری از تیم پدیده خراسان صورت گرفته نیز تصریح کرد: مبالغ قابل‌توجهی درگذشته از سوی مدیریت به تیم فوتبال پدیده تزریق‌شده است و برای تبلیغات شهرداری، حامی مالی شدن مسئله عجیبی نیست اما بایستی فاصله معقولی میان هزینه پرداختی از سوی مدیریت شهری و خدمات دریافتی وجود داشته باشد؛ ازآنجایی‌که نگاه مدیریت شهری از تیمی مانند پدیده خراسان حمایتی است، باید کمک‌ها به‌صورت قاعده‌مند باشد تا آورده‌ای برای شهر مشهد مقدس و استان خراسان رضوی داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: با حمایت‌های مالی آنی که بدون هیچ‌گونه ضابطه و دستاوردی صورت بگیرد، مخالفیم؛ درصورتی‌که مدیریت یک باشگاه به‌صورت نظام‌مند بتواند استعدادهای بومی را شکوفا و از آن‌ها در تیم خود استفاده نماید و آورده‌ای برای شهر مشهد مقدس داشته باشد، یقیناً شامل حمایت مدیریت شهری خواهد بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا