فرهنگ و هنر

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب: غرفه‌ها آماده تحویل به ناشران است

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب: غرفه‌ها آماده تحویل به ناشران است

به گزارش یولن، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: باتوجه به زمان‌بندی فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه، اعم از بحث آماده‌سازی و تحویل غرفه‌ها و اختصاص فضای نمایشگاه به تشکل‌های نشر و ناشرین شبستان اصلی، رواق‌های شرقی و غربی و سایر فضاهای محیطی که جنبه رفاهی نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان تأمین خواهد کرد، دقیقاً طبق برنامه از قبل تنظیم شده اجرایی شده است.

صفری گفت: تا امروز براساس جدول زمانبندی اجرایی نمایشگاه هیچ تأخیری نداشته، مسئولیت‌ها مشخص است و تا روز افتتاحیه همه اقدامات طبق برنامه پیش خواهد رفت و دچار تاخیر نخواهد شد.

مشارکت  ۷۰ سازمان برای اجرای هرچه بهتر نمایشگاه کتاب

وی با تاکید بر اینکه تا امروز بیش از ۷۰ سازمان برای اجرای هرچه بهتر سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ما همکاری کامل را داشته‌اند، افزود: بخش‌های خدمات شهری و عمومی، حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر تهران، بهداشت و فوریت‌های ویژه، راهور و نیروی حمل و نقل ترافیک، وزارت کشور و استانداری تهران، وزارت ارشاد در جلسات مستمر و هماهنگ توانستند همکاری بسیار ویژه‌ای را رقم بزنند.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه در بخش دیگری از گفتگوی خود افزود: حاصل این حجم همکاری و فعالیت وسیع سبب شده است که تا امروز تمام نیازها و فعالیت‌های مربوط به تعیین و جانمایی فضاهای مربوط به نمایشگاه و ناشران، نقاط استقرار سازمان‌های همکار برای خدمات‌دهی هرچه بهتر به بازدیدکنندگان و ناشران مشخص شده است.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جزو اولویت‌های نمایشگاه است

وی با تاکید براینکه تا امروز بسیاری از ناشران و سازمان‌ها در این زمینه فضاهای مربوط به خودشان را تحویل گرفته‌اند، تصریح کرد: ما ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه را تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم رویدادهای مربوط به شرایط کرونایی را ویژه را رصد و کنترل کنیم. در هر شرایط رعایت پروتکل‌های ویژه شرایط کرونایی و حفظ سلامت مردم جزو اولویت‌های ستاد اجرایی نمایشگاه است و به شکل جدی نظارت خواهیم کرد. تمام تلاشمان را کردیم که هر فردی با تزریق دو دز واکسن شرایط حضور در نمایشگاه به عنوان ناشر و بازدیدکنندگان را داشته باشد.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه فضاهای مربوط به حوزه نشر دانشگاهی، آموزشی، کودک و نوجوان جانمایی ها و غرفه‌بندی‌ها تمام شده است و آماده تحویل است، تصریح کرد: باتوجه به استقرار بخش عمومی نمایشگاه کتاب در فضایی که پیش از این در اختیار نمایشگاه قرآن بود؛ این بخش بلافاصله بعد از اتمام نمایشگاه قرآن در اختیار ما قرار گرفته است که کارهای غرفه‌بندی این بخش نیز در حال اتمام است. 

تا پایان ۱۸ اردیبهشت چیدمان نمایشگاه شکل می‌گیرد

این مسئول با بیان اینکه ناشران تا امروز وارد فضای اختصاص یافته نمایشگاه شدند و به مرور شروع به تهیه غرفه‌های خودساز کرده‌اند، تاکید کرد: براساس زمانبندی صورت گرفته ما از ۱۷ اردیبهشت ماه تمام ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را وارد نمایشگاه کنند و تا پایان روز ۱۸ اردیبهشت چیدمان کلی نمایشگاه شکل خواهد گرفت.

صفری باتوجه به ضرورت در نظر گرفتن بخش‌های خدماتی و رفاهی برای بازدیدکنندگان فضاهای قابل توجهی در نمایشگاه امسال برای این مورد درنظر گرفته شده است عنوان کرد: استراحتگاه‌ها، نمازخانه‌ها، سایر فضاهای خدماتی را به شکل گسترده‌تر از سال‌های قبل در نمایشگاه مستقر کردیم تا همه بازدیدکنندگان بتوانند از هر نقطه نمایشگاه به این خدمات دسترسی سریع داشته باشند 

وی با اشاره به اینکه مهمترین نقطه قوت کمیته اجرایی امسال جانمایی تمام ناشران در فضای مسقف نمایشگاه کتاب در مصلی تهران است، تصریح کرد: امسال هیچ ناشری در فضای باز و چادر استقرار ندارد و با اختصاص فضای مسقف بیشتر تقریبا ۹۰ هزارمتر مربع از سوی مصلی در شبستان، رواق‌های شرقی و غربی در دو و سه طبقه به نمایشگاه کتاب تمام ناشران در فضای مسقف جانمایی شده‌اند که این را می‌توان نقطه قوت نمایشکاه کتاب امسال دانست.

صفری در پایان با تشکر از همه سازمان‌های همکاری در این مدت باید به‌شکل ویژه‌تر از سازمان شهرداری تهران تشکر کرد و تصریح کرد: افزایش مبلمان شهری در فضای نمایشگاه، افزایش تبلیغات سطح شهر، کارهای مربوط به گل‌آرایی و خدمات شهری و سایر خدمات اینچنینی خدماتی است که از سوی سازمان‌های مرتبط شهرداری تهران مانند سازمان زیباسازی ارائه شده است که همه در راستای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان و ناشران صورت گرفته است که قابل تشکر است. 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا