خراسان شمالی

مذاکرات، نباید فرسایشی شود/در مذاکرات مصالح و منافع ملی دیده شود

حسین پور لرستانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یولن در بجنورد اظهار کرد: هیچ شخصی و هیچ جناحی در کشور مخالف اصل موضوع مذاکره نیست، اما چیزی که روشن است در مذاکره نباید مذاکره برای مذاکره شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات نباید فرسایشی شود، گفت: اگر بنا باشد در مذاکرات مصالح و منافع ملی دیده نشود و یا پایمال شود قطعاً اعتماد نسبت به مذاکره از بین خواهد رفت.

این استاد دانشگاه افزود: این‌گونه نیست که کسی این برداشت را داشته باشد در کشور برخی گروه‌ها و احزاب با مذاکرات و ارتباط با دنیا قهر هستند.

وی تصریح کرد: مذاکره باید نتیجه مثبت داشته باشد نه یک فرصت سوزی چندساله که باعث آسیب دیدن منافع کشور شود و تمام امورات کشور نیز لنگ مذاکرات بماند.

پورلسانی گفت: باید از تجربه مذاکرات قبلی استفاده شود و اگر عملکرد و تعهدات ایران دائم در حال بررسی و کنترل است، کشورهایی که تعهدی در مذاکرات می‌دهند نیز باید عملکردشان موردبررسی قرار گیرد و اهرمی برای کنترل آن‌ها وجود داشته باشد.

این کارشناس مسئول بیان داشت: نگاه صرف به شرق یا غرب آسیب‌زا است و باید یک نگاه متوازن به این دو وجود داشته باشد تا این احساس به وجود نیاید که نیازمندی به غرب یا شرق وجود دارد.

وی در پایان گفت: منافع کشور باید عملیاتی دیده شود و صرفاً خندیدن و راه رفتن با هرکسی، سودی ندارد.

انتهای پیام/ن


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا