بین الملل

مرکل: تحولات اوکراین «نقطه عطف» اروپا از زمان جنگ سرد است

مرکل: تحولات اوکراین «نقطه عطف» اروپا از زمان جنگ سرد است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان روز جمعه تحولات اوکراین را نقطه عطفی برای اروپا توصیف کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، مرکل گفت: «حمله به تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را با نگرانی بسیار زیاد و حس هم‌دردی نظاره‌گر هستم».

صدراعظم سابق آلمان گفت: «تهاجم نظامی روسیه نقطه عطف عمیقی در تاریخ اروپا از زمان اتمام جنگ سرد محسوب می‌شود.

او در ادامه گفت، برای عملیات روسیه در اوکراین «هیچ توجیهی وجود ندارد» و «این اقدام را با قوی‌ترین لحن محکوم می‌کنم».

مرکل ضمن ابراز همبستگی با اوکراین گفت، از تلاش‌های «اولاف شولتز» صدر اعظم جدید آلمان و دیگر شرکای غربی برای بازدارندگی علیه روسیه حمایت می‌کند.

این مقام آلمانی یکی از حامیان پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» بوده و در طول دوره خود خواستار تقویت روابط برلین و مسکو بود. با این حال پس از اقدام نظامی روسیه در اوکراین، این پروژه مشترک آلمان و روسیه از سوی شولتز لغو شد.

شولتز روز پنجشنبه در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین گفت: «از پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهم که عملیات نظامی را متوقف کند و نیروهایش را از اوکراین خارج کند».

وی ادامه داد: «ما رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا و ناتو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام دادیم و رهبران روسیه باید بهای سنگینی بپردازند».

علاوه بر این به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، یک مقام پنتاگون پس از سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره عملیات روسیه در اوکراین گفت، هفت هزار نظامی آمریکایی به آلمان می‌روند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا