بین الملل

مسکو از آمادگی خود برای استقبال از «اسماعیل هنیه» خبر داد

مسکو از آمادگی خود برای استقبال از «اسماعیل هنیه» خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در منطقه خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر خارجه روسیه خبر داد که اقدامات برای تعیین زمان دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان است.

برخی از رسانه‌ها اخیرا گزارش داده بودند که رئیس دفتر سیاسی حماس ماه آینده به مسکو خواهد رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.

بوگدانف در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصادی «روسیه-جهان اسلام» به خبرنگار «اسپوتنیک» در ارتباط با این خبر گفت: «نمی‌توانم این را تأیید کنم. تاریخ تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. این مسئله به صورت اولیه زمانی که موسی ابومرزوق اینجا بود، مورد بررسی قرار گرفت.»

بنابر گزارش امروز (جمعه) اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «ما آماده استقبال از هیأت هستیم؛ اما هنوز زمان تعیین نشده است.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که در بحبوحه تنش در روابط تل‌آویو و مسکو، اخیرا یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور انجام گفت‌و‌گوهایی «مهم» با مقامات روسیه عازم مسکو شد.

یک منبع ویژه در این خصوص به خبرگزاری «صفا» گفته بود که ریاست این هیأت را «موسی ابو مرزوق» رئیس دفتر روابط خارجی حماس برعهده داشته و دو عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به نام‌های «فتحی حماد» و «حسام بدران» او را در این سفر همراهی کرده‌اند.

منابع روسی گزارش دادند که اعضای هیأت حماس با مخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور خاورمیانه دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

از طرف دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به‌تازگی گزارش داد که نیروهای روسیه در حمله اخیر تل‌آویو به سوریه موشک‌های ضد هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ به سمت جنگنده‌های این رژیم شلیک کردند. کانال ۱۳ اشاره کرد که این اولین بار است که نیروهای روسیه دست به چنین اقدامی می‌زنند.

با این حال، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که گزارش‌ها درباره استفاده ارتش این کشور از سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» علیه جنگنده‌های صهیونیستی در سوریه نادرست هستند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا