بین الملل

مسکو: اوکراین برای قتل عام غیرنظامیان در «لوهانسک» آماده می‌شود

مسکو: اوکراین برای قتل عام غیرنظامیان در «لوهانسک» آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، ژنرال «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که کی‌یف با حمایت کشورهای غربی برای قتل عام گسترده غیرنظامیان در «لوهانسک» آماده می‌شود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد که روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) پس از درخواست کمک جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک برای دفاع از این دو جمهوری در مقابل ارتش اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

طبق این گزارش، میزینتسف هشدار داد که کی‌یف با کمک چندین کشور غربی در حال آماده شدن برای قتل عام گسترده غیرنظامیان است تا ارتش روسیه و نیروهای جمهوری خلق لوهانسک را مقصر این جنایات جلوه دهند.

این مقام دفاعی روس ادامه داد که خبرنگاران رسانه‌های خارجی از قبل وارد یک بیمارستان محلی در شهر «کرمنایا» در منطقه «سورودونستک» شده‌اند تا از اقدام تحریک‌آمیزی که ارتش اوکراین برای آن آماده می‌شود و شامل تیراندازی به سمت آمبولانس‌ها از سوی نیروهایی که بعنوان نیروهای روس نمایش داده می‌شود، تصویربرداری کنند.

وی همچنین گفت که در «بلوگروفکا» در ناحیه «پوپاسناینسکی»، «نئونازی‌ها، مخازن کلر را در یک تصفیه خانه محلی به مخفی کرده‌اند تا زمانی که نیروهای شبه نظامی مردمی جمهوری خلق لوهانسک به شهر نزدیک می‌شوند، آنها را منفجر کنند».

میزینتسف در ادامه افزود که در روستای «راگووفکا» در استان «کی‌یف»، یک اقدام تحریک‌آمیز که شامل جستجوی صحنه‌ای برای یافتن یک گور دسته‌جمعی حاوی غیرنظامیانی می‌شود که کشته شدن آنها به گردن نیروهای روسی بیاندازند تا آن صحنه را اجرا و فیلمبرداری کنند.

این مقام دفاعی روس با اشاره به این موارد گفت: «به منظور اعتباربخشی به این اقدامات تحریک‌آمیز، گروهی از کارشناسان پزشکی قانونی و افسران پلیس ملی نیز قرار است در روند فیلمبرداری مشارکت داشته باشند».

میزینتسف گفت که این اقدامات تحریک‌آمیزی که مقام‌های اوکراینی در حال آماده کردن آن‌ها است، «بار دیگر رویکرد غیرانسانی آنها در قبال سرنوشت مردم اوکراین را به نمایش می‌گذارد و و بیانگر بی‌اعتنایی کامل به تمام هنجارهای اخلاقی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است».

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است.

هشدارهای این مقام دفاعی روس درباره پروژه‌ای که مقام‌های اوکراینی به کمک شرکای غربی خود در حال آماده‌سازی آن هستند، در حالی مطرح شده است که چندی پیش، کی‌یف و رسانه‌های اوکراینی فیلم‌های ویدئویی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود در شهر بوچا در شمال اوکراین گرفته شده و اجساد غیرنظامیان کشته شده را نشان می‌دهد. کی‌یف این اقدام ادعایی را به گردن روسیه انداخته، در حالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و خاطرنشان کرد که نیروهایش روزها پیش از این منطقه خارج شده‌اند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند علاوه بر بوچا، در چند شهرستان دیگر نزدیک کی‌یف نیز صدها جسد پیدا شده که کشتار آنها را به نیروهای روس ربط می‌دهند. با این حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که اتهامات علیه نیروهای روس در زمینه کشتن غیرنظامیان در منطقه کی‌یف صحت ندارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا