بین الملل

مسکو: غربی‌ها برای تحریم‌هایشان نیاز به دلیل واقعی ندارند

مسکو: غربی‌ها برای تحریم‌هایشان نیاز به دلیل واقعی ندارند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه با کنایه به غربی‌ها گفت، آن‌ها برای تحریم‌هایی که علیه دیگران اعمال می‌کنند نیاز به دلیل ندارند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخاروا با اشاره به مواضع خصمانه غربی‌ها گفت: «جمع‌بندی روشن است: غرب برای اعمال تحریم‌هایش نیاز به واقعیت ندارد. تهدید به تحریم ماهیت [غرب] در ابعاد گسترده است که شاهد  هستیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، کشورش به مدت چند دهه است که «در مرحله تحریم‌های فعال به سر می‌برد و در حالی که پیش‌تر نیز تحریم‌های غیرمستقیمی وجود داشته که به‌صورت لیست‌هایی درج شده بود و در کنار آن تهدید به تنظیم لیست‌های بازدارنده و مصادره مورد به مورد دارایی‌ها نیز وجود داشت».

این دیپلمات روس به جوسازی غربی‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین و کاهش نیروهای دیدبان ویژه سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین نیز واکنش نشان داد.

زاخاروا گفت تصمیم چند کشور برای منتقل کردن نیروهای دیدبان در دونباس به مکانی دیگر به‌خاطر «وخیم‌تر شدن اوضاع» را موجب نگرانی دانسته و متذکر شد «در شرایط تشدید مصنوعی تنش‌ها» وظیفه این سازمان بیش از پیش اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «این مأموریت به‌طور عامدانه به درون روان‌پریشی نظامی واشنگتن کشانده شده و از آن به عنوان ابزاری برای تحریکات بیشتر استفاده می‌شود».

این مقام روس از رهبران سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا درخواست کرد از اقداماتی که برای تحریک این نهاد صورت می‌گیرد قاطعانه جلوگیری کرده و مانع از کشیده شدن آن به «بازی‌های سیاسی غیراخلاقی» شوند.

پیش‌تر خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود نمایندگان آمریکا در مأموریت ویژه پایش اوضاع در دونباس، این منطقه را ترک کرده‌اند.

آمریکایی‌ها علاوه بر این، به دیپلمات‌های غیرضروری خود در اوکراین دستور خروج از این کشور را دادند و اندکی بعد شماری از متحدان آمریکا نیز دستورات مشابهی را صادر کرده و از شهروندان خود خواستند به اوکراین سفر نکنند.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا