بین الملل

مسکو: غرب با ارسال سلاح به اوکراین امنیت جهان را تهدید می‌کند

مسکو: غرب با ارسال سلاح به اوکراین امنیت جهان را تهدید می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) با انتقاد از سیاست‌های غرب در اوکراین گفت که ارسال تسلیحات و اعزام مزدور به اوکراین، سیاست‌های بسیار خطرناکی هستند که تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان ایجاد می‌کند.

بنا بر گزاری خبرگزاری روسی «تاس»، وی در این خصوص گفت: «پمپاژ تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به قلمرو اوکراین غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. نظامی کردن اوکراین یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است».

بنا بر گفته این دیپلمات روس، بخش چشمگیری از تسلیحات عرضه شده غرب به اوکراین، «در دستان راهزن‌ها، نازی‌ها، تروریست‌ها و مجرمان قرار می‌گیرد» و این در حالی است که « شبه‌نظامیانی که از سراسر جهان به اروپا آمده‌اند، می‌توانند پس از آن تجربه رزمی به‌دست‌آمده در اوکراین را در هر کجا به کار ببرند.»

آنتونوف در ادامه گفت که کشورهای عضو ناتو ظاهراً فراموش کرده‌اند که چطور ایالات متحده «سامانه‌های پدافند هوایی همراه (MANPADS) را در دهه ۱۹۸۰ در اختیار مجاهدین افغان در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) و خاور نزدیک قرار داد».

آنتونوف سپس با اشاره به این موارد گفت: «ما از حامیان رژیم کی‌یف می‌خواهیم که تشویق به خونریزی در اوکراین را متوقف کنند و عواقب فعالیت‌های خود را جدی بگیرند.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که کشورش قصد دارد کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه‌های ضدهوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ضد تانک، سلاح‌های سبک و مهمات به کی‌یف ارائه کند. او همچنین متعهد شد ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین بدهد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا