اصفهان

مسیر دولت قبل در مذاکرات پیگیری نمی‌شود/ پول‌های بلوکه‌شده باید به کشور بیاید

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: مذاکرات در شرایط فعلی به‌دلیل قانونی که مجلس گذاشت، در شرایط خوبی می‌تواند دنبال شود و با این قانون دست‌مان برای مذاکره خالی نیست.

وی ادامه داد: ‌دولت‌مردان با قوت به پشت میز مذاکره بروند اما آمریکا حق ندارد وارد مذاکرات شود؛ آمریکا از برجام خارج شده و بازگشت آن به مذاکره مشروط به این است که همان‌طور که ما تمام تعهدات‌مان را در برجام انجام دادیم، آمریکا نیز تمام تعهداتش را انجام دهد.

ابوترابی افزود: مهم‌تر از همه مقدار زیادی پول‌های بلوکه شده در کشورهای مختلف دنیا داریم و نیاز است که این پول‌ها رفع بلوکه شود و به داخل کشور بیاید؛ این شروط، شروط اولیه است و شروط دیگری هم هست که باید اجرایی شود و لذا حضور آمریکایی‌ها منوط به انجام تعهدات است.

تقویت ارتباط با همسایگان در دستور کار قرار دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره به روش روحانی که مذاکره برای مذاکره بود نتیجه‌ ندارد بلکه مذاکره باید برای نتیجه باشد و اگر حاضر به پذیرش این موضوع هستند ما نیز حاضریم اما اگر حاضر نباشند ایران محکم مسیر خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تقویت و عمیق‌شدن ارتباط با کشورهای همسایه، تصریح کرد: دشمن دشمنی‌اش را انجام می‌دهد و نباید حل مشکلات اقتصادی به مذاکره گره بخورد بلکه به عنوان یکی از راه حل‌ها دنبال می‌شود.

ابوترابی عنوان داشت: به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها هستیم و این مورد با توان، همت، سعی و تلاش داخل ممکن است چرا که با مدیریت خوب در داخل و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات باید قدم برداریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت قبل تمام وقت رئیس جمهور و دولت صرف مذاکره شد اما در این دولت به عنوان یک کار تخصصی به وزارت خارجه محول شده است و انرژی رئیس جمهور بر تولید مسکن، رفع مشکلات مردم و فعال کردن ظرفیت‌های داخل است و حتی انرژی وزارت خارجه نیز بر تقویت روابط با همسایه‌ها است و لذا از این جهت که در داخل کشور انرژی رئیس جمهور بر توان داخل است و با اشتباه دولت قبل مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه مذاکره یکی از راهکارها است، خاطرنشان‌کرد: بیش‌تر مشکلات در داخل کشور قرار دارد و نیاز است توان‌مان را برای حل مشکلات داخلی بگذاریم و به اصلاح ساختارهای داخل از جمله اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و نظام اداری، تمرکز زدایی و دادن اختیارات به شهر و روستا بپردازیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا