البرز

مشارکت مدیریت شهری کرج در نهضت مدرسه سازی

مشارکت مدیریت شهری کرج در نهضت مدرسه سازی

علی قاسمپور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پنجاه و پنجمین جلسه رسمی شورای شسهر کرج،  با توجه به کمبود سرانه آموزشی در استان، با لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری ۱۰ قطعه زمین دارای کاربری آموزشی با مالکیت شهرداری به آموزش و پرورش، تحت شرایطی  موافقت شد تا برای ساخت مدرسه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات و کمبودها در خطوط اتوبوسرانی و مدت طولانی سرفاصله‌ها در خطوط و معطلی مردم، گفت: در این راستا ۵۰ دستگاه اتوبوس به سیستم اتوبوسرانی شهرداری کرج اضافه شده بود، اما به دلیل عدم وجود راننده امکان استفاده از آن نبود، در نشست روز گذشته شورای اسلامی شهر کرج و به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان به اتوبوس، به شهرداری اجازه داده شد، از طریق شرکت‌های صلاحیت دار نسبت به بکارگیری راننده اتوبوس اقدام کند و این اتوبوس‌ها به فوریت وارد سیستم اتوبوسرانی شهرکرج شود.

این مدیر شهری در خصوص فروریختن دیوار یک مغازه در حوالی سینما هجرت بر اثر نشست خاک، بیان کرد: ظاهرا در این منطقه کانال قدیمی وجود دارد و ریزش خاک به وقوع پیوسته که   در این خصوص مغازه‌های اطراف تخلیه و تثبیت اولیه توسط عوامل شهرداری منطقه انجام شده است، اما کافی نیست. باید با بررسی فنی و تثبیت بر  اساس اصول فنی انجام شود.

وی  گفت: شورا از شهرداری کرج خواسته تا در صورت لزوم، با استفاده از مشاور مکانیک خاک و کارشناسان سازمان زمین شناسی، وضعیت را بررسی کند و تثبیت خاک بر اساس اصول فنی انجام شود تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

قاسمپور در ادامه به همکاری همه جانبه مراجع ذیربط در خصوص گود ناصربخت اشاره کرد و افزود: با همکاری دادستان دستور تخلیه منازل اطراف صادر شده و به هرخانواده ۱۵۰ میلیون تومان بابت رهن پرداخت  می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به خطرات احتمالی، مردم ساکن در منازل اطراف گود حصارک باید منازل را به صورت امانی تخلیه کنند تا کار انجام شود، خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند، مالک موظف است نسبت به تثبیت گود و ترمیم و بازسازی منازل آسیب دیده اقدام کند. ما هم به عنوان نمایندگان مردم کوتاه نمی‌آییم و از حق مردم دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/ج/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا