بین الملل

مشارکت پایین شهروندان فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری

مشارکت پایین شهروندان فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سرویس بین‌الملل  یولن، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که مشارکت رای دهندگان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ساعت ۵ بعدازظهر روز یکشنبه به وقت محلی ۶۵ درصد بود که کمتر از میزان ۶۹.۴۲ درصدی در رای گیری سال ۲۰۱۷ بود.

 به نوشته وبگاه  «العربی» صبح یکشنبه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی انتخابات در فرانسه شروع شد و رسانه های فرانسوی فقط اجازه دارند پیش بینی نتایج را از ساعت ۲۰ به وقت محلی به اشتراک بگذارند.

دو نامزد برتر، در مجموع ۱۲ نفر، سپس به دور دوم که در ۲۴ آوریل برگزار می شود، راه خواهند یافت.

رسانه بلژیکی «لالیبر» بعدازظهر یکشنبه فاش کرد که «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ افراطی، که بر اساس آخرین نظرسنجی، انتظار می رفت سوم شود، در چندین بخش از  فرانسه به پیروزی قاطعی دست یافت. ملانشون در «مارتینیک»، «گوادلوپ» و «گویان» از «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فعلی و «مارین لوپن»  رهبر راست افراطی جلوتر است.

موسسه نظر نجی «ایپسوس» نیز اعلام کرد که آمار عدم مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حدود ۲۶/۵ درصد است.

شبکه «فرانس-۲۴» در گزارش خود بدون اشاره به ناخرسندی مردم فرانسه از مواضع و عملکرد امانوئل ماکرون طی سال‌های اخیر و همچنین بی میلی فرانسوی‌ها به رای دادن در انتخابات به سراغ بحران اوکراین رفت و نوشت: برای  رای‌دهندگان فرانسوی پس از یک کارزار انتخاباتی ضعیف در حالی به پای صندوق‌های رای دور اول انتخابات ریاست جمهوری می‌روند که این کارزار تحت الشعاع حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است».

طبق گزارش این رسانه فرانسوی، ۱۱ رقیب شامل نامزد کمونیست در طیف چپ (سیاسی) گرفته تا نامزدهای ضد مهاجرت در راست افراطی، به دنبال برکناری امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هستند در حالی که او به دنبال تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهوری است که پس از «ژاک شیراک» در سال ۲۰۰۲ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود.

فرانس ۲۴ گزارش داد، احتمال می‌رود با بسته شدن آخرین صندوق‌های آرا در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، ساعت ۲۰ به وقت محلی پاریس اولین نتیجه آرای سر صندوق در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شود. تا قبل از بسته شدن صندوق‌ها، رسانه‌های این کشور اجازه نقل و قول کردن از نامزدها یا انتشار نتایج آرا را ندارند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی آغاز شده که پیش از این نظرسنجی‌ها نشان داد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور و «مارین لوپن» رهبر دست راستی و افراطی «جبهه ملی» از بیشترین شانس برای ورود به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برخوردار هستند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا