بین الملل

مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اوکراینی در مورد تحولات این کشور

مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اوکراینی در مورد تحولات این کشور

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «میخائیل باهینسکی» خبرنگار اوکراینی در مصاحبه اختصاصی با فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را قانون‌شکن خواند و از اقدام وی در بستن بدون محاکمه شبکه‌های تلویزیونی متعلق به مخالفان روس‌گرا به دلیل این که موجب شده بودند او محبوبیتش را از دست بدهد، انتقاد کرد. 

وی گفت که زلنسکی به دنبال پیروز شدن در انتخابات برای دور دوم بوده و این مسئله برای او از هر هزینه دیگری مهم‌تر بوده است. این خبرنگار اوکراینی وضعیت امروز کشورش را وحشتناک توصیف کرد و افزود علیرغم این که ارتش روسیه انتظار چنین مقاومت سرسختانه‌ای را از اوکراین نداشت، بهرحال شرایط از هر نظر خوشبینانه نیست، خصوصا به لحاظ اقتصادی و تامین انرژی و مشخص نیست که اوکراین چگونه به دریافت محصولات نفتی از بلاورس ادامه خواهد داد. 

به باور باهینسکی، زلنسکی گزینه‌ای را انتخاب می‌کند که منافعش را تامین کند. وی در این خصوص توضیح داد: از یکسو می‌تواند در قدرت بماند و حتی برای دور دوم انتخابات شرکت و جایگاه خود را با تحت کنترل نگه داشتن قلمروی اوکراین مستحکم کند؛ اما احتمالا کوتاه‌مدت خواهد بود زیرا عملا شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور را از دست خواهیم رفت. یا از سوی دیگر او ضمانت‌هایی دارد که می‌تواند با خیال راحت به کشورهایی مثلا انگلیس یا آمریکا برود. 

 

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا