بین الملل

مصادره ۲ هواپیمای آبراموویچ از سوی دولت آمریکا

مصادره ۲ هواپیمای آبراموویچ از سوی دولت آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، منابع رسانه‌ای دوشنبه شب به وقت تهران از مصادره دو فروند هواپیمای «رومن آبراموویچ»  تاجر مشهور روس و نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» ایالات متحده دستور توقیف دو فروند هواپیمای متعلق به رومن آبراموویچ روس را صادر کرده است. ایالات متحده معتقد است که یک فروند هواپیمای «بوئینگ- ۷۸۷ دریم لاینر» و یک هواپیمای «گالف استریم» متعلق و یا تحت کنترل آبراموویچ، ساز و کار تحریم‌ها مرتبط با قانون اصلاح کنترل صادرات ۲۰۱۸ (ECRA) را نقض کرده‌اند.

این دو هواپیمای ساخت آمریکا که گفته می‌شود متعلق به آبراموویچ است، بدون دریافت مجوزهای صادراتی مورد نیاز از وزارت بازرگانی ایالات متحده پرواز کردند.

«خبرگزاری فرانسه» نیز در این باره نوشت، وزارت دادگستری آمریکا دستور توقیف دو هواپیمای متعلق به رومن آبراموویچ را صادر و اعلام  کرد که این هواپیماها در نقض تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین استفاده شده است.

این وزارتخانه در پرونده‌های قضایی اعلام کرد که این دو هواپیما اوایل سال جاری با نقض کنترل صادرات ایالات متحده به خاک روسیه پرواز کرده بودند.

به دنبال آغاز بحران اوکراین اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ با آمریکا دست به اقدامات بی سابقه‌ای از قبیل تحریم مقام‌های ارشد مسکو شامل رئیس‌جمهور زده و دارایی‌های اتباع و شرکت‌های روسیه را توقیف کرده است. روسیه هم به اقدامات کشورهای اروپایی واکنش تلافی جویانه نشان داده است.دولت انگلیس نیز همگام با آمریکا  آبراموویچ که مالک سابق باشگاه فوتبال «چلسی» نیز هست را تحریم و دارایی‌های او را مسدود کرد.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز اعلام کرده که امیدوار است تا پایان ماه می بر روی بسته جدیدی از تحریم‌های ضد روسیه که شامل تحریم واردات نفت از روسیه است، به توافق برسد.

نشست سران اتحادیه اروپا در ۳۰ تا ۳۱ مه (نهم و دهم خرداد)  در بروکسل برگزار می‌شود و گفته می‌شود بخش اعظم آن به اوکراین اختصاص دارد.

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رغم اختلافات و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای تحریم نفت روسیه در این اتحادیه، وعده توافق درباره این موضوع داده بود.

وعده‌ها درباره تحریم نفتی روسیه در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی کشورهای شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلوواکی و جمهوری چک اعلام کرده بودند با این تحریم مخالف هستند زیرا مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند نفت جایگزین را از طریق دریا تأمین کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحولات اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی هستند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا