سمنان

مطالعات ایجاد قطب دام‌پروری کشور در مهدی‌شهر؛ نیازمند ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار

مطالعات ایجاد قطب دام‌پروری کشور در مهدی‌شهر؛ نیازمند ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش یولن از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ایجاد قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در سال گذشته است که به‌طور ویژه باید پیگیری شود.

وی گفت: لازم است همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین بخش خصوصی در اجرای این طرح مشارکت کنند و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می‌شود برای مشارکت در ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر مشارکت داشته باشند.

استاندار سمنان افزود: بستر و شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای این طرح فراهم است و حمایت و مساعدت لازم در این خصوص انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: مسؤولیت پیگیری این طرح با جهاد کشاورزی است و با همکاری جهاد دانشگاهی استان سمنان مطالعات فاز نخست قطب دام‌پروری و جانمایی به‌صورت متمرکز در منطقه فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر آغاز می‌شود و تا چند ماه آینده کلنگ قطب دام‌پروری کشور در فاز نخست با حضور مسؤولان کشوری و استانی زده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای کامل مطالعات ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر بالغ‌بر ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که برای انجام مطالعات فاز نخست از محل تملک دارایی ۱۴۰۱ و همچنین سرجمع اعتبارات استانی و ملی سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان اختصاص خواهد یافت.

استاندار سمنان عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، مطالعات طرح با تمرکز بر یک نقطه و تأمین زیرساخت در منطقه فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر آغاز می‌شود.

هاشمی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به‌عنوان مشاور علمی و مطالعاتی طرح گفت: قطب دام‌پروری مهدی‌شهر متعلق به همه مردم و افراد مالک دام و عشایر است و باید از مشارکت بخش خصوصی نیز حتماً استفاده شود و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش‌های استاندار سمنان در چهارگوشه استان بین مردم امید ایجاد کرده و منشأ خیر و برکات بوده است.

وی با بیان اینکه با تلاش استاندار سمنان موفق به اخذ مصوبه ایجاد قطب دام‌پروری در مهدی‌شهر شدیم، گفت:‌امروز اجرای خوب این مصوبه باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا