سمنان

مطیعی خطاب به حامیان تضمین‌های آمریکایی: از اتفاقات اوکراین درس بگیرید

مطیعی خطاب به حامیان تضمین‌های آمریکایی: از اتفاقات اوکراین درس بگیرید

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به تحولات جهانی اظهار کرد: این روزها شاهد جنگ بین روسیه و اوکراین هستیم و باید دلایل و زمینه‌های آن بررسی شود؛ اروپا و آمریکا باز هم در این ماجرا دخیل هستند و تلاش‌های آنها در الحاق اوکراین به ناتو، آتش این اتفاق را شعله‌ور کرده است.

وی بیان کرد: ما از جنگ اوکراین و روسیه هرگز خوشحال نیستیم و باید بدانیم که هر جنگی بین کشورها درنهایت خسارت‌بار خواهد بود و امیدواریم این مسأله نیز زودتر به پایان برسد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: تحرکات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در یک سال گذشته سبب شد تا روسیه بالأخره موضع شدیدی بگیرد و امید داریم تا این اتفاق به جنگ جهانی دیگری منجر نشود.

مطیعی بیان کرد: جنگ برای مردم کشورهای درگیر حتماً تلفات و خسارت‌هایی دارد و این خسارت‌ها و کشته‌ها برای محرومان و مظلومان بیشتر است و باید به این مسأله نیز توجه داشت.

وی گفت: وظیفه مسلمان، اطلاع داشتن از وقایع روز دنیاست و گرچه روسیه و اوکراین با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و با ایران هم فاصله زیادی دارند؛ ولی باید در جریان تحولات آن بود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: اوکراین در سال ۱۹۹۵ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود که با تضمین آمریکایی‌ها و چند کشور دیگر غربی، مراکز هسته‌ای خود را تحویل آنها داد و امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای این کشور کاری نمی‌کنند.

مطیعی بیان کرد: امکانات هسته‌ای اوکراین با تضمین آمریکایی‌ها تحویل غرب شد و باید از این اتفاقات درس گرفت.

وی گفت: عده‌ای در داخل کشورمان همواره قول‌های شفاهی آمریکا را کافی دانسته و تضمین‌های شفاهی مقامات آمریکایی را مورد اشاره قرار می‌دادند و امروز باید از اتفاقات اوکراین درس بگیرند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: هرگز نباید قدرت و داشته‌های خود را از دست بدهیم و به تضمین هیچ بیگانه‌ای اکتفا کنیم.

اینترنت امن و پرسرعت برای مردم فراهم شود

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب طرحی برای کنترل رهاشدگی‌های فضای مجازی گفت: رئیس‌جمهور دستور داده است تا اینترنت امن و پرسرعت برای همه مردم فراهم شود و این بسیار مهم است.

مطیعی بیان کرد: نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی یا همان طرح «صیانت» برای حمایت از کاربران طراحی شده و از همان روزهای اول، مخالفان نظام اسلامی آن را به گونه دیگری جلوه دادند و مقابل این طرح موضع‌گیری کردند.

وی بیان کردند: معاندان نظام اسلامی مردم ما را ترساندند که دولت و مجلس می‌خواهند دسترسی آزاد به اینترنت را از شما بگیرند؛ در صورتی که هنوز قانونی تصویب نشده است و رئیس‌جمهور هم بر لزوم تأمین اینترنت پرسرعت تأکید دارد.

امام جمعه سمنان گفت: عده‌ای این روزها غوغاسالاری کرده و پایین آمدن سرعت اینترنت را به طرح صیانت نسبت می‌دهند و باید مقابل این موارد مراقبت شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا