سلامت

معاون استاندار کرمانشاه خواستار پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان شد

به گزارش یولن؛ «حسین خوش‌اقبال» روز سه‌شنبه در جلسه ای که با موضوع پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، افزود: استان در بیماری کرونا وضعیت مطلوبی ندارد و اگر آنفلوآنزای پرندگان هم به آن اضافه شود، علاوه بر سخت شدن کار کنترل، موجب نارضایتی می‌شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران حتما شهرستان‌ها و بخش‌ها را در مورد بیماری پرندگان مورد مراقبت قرار دهند.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه با تاکید بر حساسیت بخشداران و دهداران نسبت به این بیماری در روستاها نیز گفت: در بخش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، لازم است که صدا و سیما و رسانه‌ها در مورد مراقبت نسبت به آنفلوآنزای پرندگان ورود داشته باشند.

به گزارش یولن، تاکنون گزارشی از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمانشاه اعلام نشده است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های به شدت واگیر و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است، ویروس این بیماری می تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورد و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود.

از طرفی احتمال نوترکیبی این ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی وجود داشته و در صورت وقوع این پدیده قدرت همه گیری و خطرناکی آن تقویت خواهد شد.

بی اشتهایی، اشکال در تنفس با صدای خاص تنفسی، اسهال سفید و سبز، افت شدید تولید تخم، تیرگی تاج به همراه خونریزی در ریش و ساق پا، پژمردگی شدید پرندگان، آبریزش از چشم و بینی و افزایش شدید مرگ و میر از علایم این بیماری در پرندگان است.

علایم این بیماری در انسان نیز شامل تب، سرفه، گلودرد، درد عضلات، احساس کسالت، عفونت چشم و ریه ها، تنگی نفس، خلط خونی و اسهال، است. پرندگان مهاجر به ویژه اردک و غاز، خوتکا و سایر پرندگان وحشی که می توانند این ویروس را به پرندگان خانگی منتقل کرده و سپس به انسان نیز انتقال دهند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا