فرهنگ و هنر

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات: تکلیف برگزاری اعتکاف روشن نیست

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات: تکلیف برگزاری اعتکاف روشن نیست

به گزارش یولن، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مراسم اعتکاف توسط جمعی خاص و در محیط خاصی برگزار می‌شود، همین موضوع، شرایط کنترل و نظارت را برای حفاظت سلامت معتکفین، آسان‌تر از دیگر مراسم و تجمعات می‌کند.

برای برگزاری اعتکاف چه شرایطی نیاز است

عزت‌زمانی افزود: برگزاری این قبیل مراسم آن‌هم در شرایط حساس بهداشتی و مراقبتی کشور، مستلزم فراهم کردن مقدمات و تأمین زیرساخت‌هایی از قبیل؛ «ثبت‌نام علاقه‌مندان»، «مهیا و آماده‌سازی محیط برگزاری مراسم»، و «معرفی مساجد برگزارکننده مراسم» است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان و مجریان مراسم در شهرها و شهرستان‌های کشور برگزار و هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف، اتخاذ شد تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که به دلیل شیوع سویه جدید کرونا «امیکرون» درزمینه زمان فراهم کردن مقدمات و زیرساخت‌های لازم در این شرایط با مشکلات و موانعی روبه‌رو شویم اما امیدواریم با همکاری مسئولان ذی‌ربط و نیروهای مؤمن و جهادی این مشکل مرتفع شود.

تصمیم‌نهایی منوط به جلسه نهایی با ستاد کرونا

رضا عزت زمانی در خصوص نگرانی‌های قشر مؤمن جامعه در خصوص برگزار نشدن مراسم اعتکاف اذعان داشت: ما نیز همانند مردم و مساجد خود را آماده برگزاری مراسمی باشکوه می‌کنیم البته منتظر جلسه نهایی با ستاد تصمیم‌گیری کرونا هستیم.

عزت زمانی بابیان اینکه ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها باید با در نظر گرفتن شرایط کرونایی حاکم در مناطق خود با ستادهای مرکزی کرونا و ستاد مراسم معنوی اعتکاف آن منطقه هماهنگ باشند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزار شدن باشکوه مراسم اعتکاف با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام دهند همچنین از ستاد و کمیته‌های تخصصی مبارزه با بیماری کرونا این انتظار می‌رود که با حسن نظر و با توجه به ضوابطی که پیش‌بینی‌شده زمینه برگزاری این مراسم را فراهم کنند.

تابع تصمیمات ستاد کرونا همچون گذشته هستیم

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: اخلاق، معنویت و رشد معرفتی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان از جلوه‌های پرنور و عظیم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، یکی از این جلوه‌ها اعتکاف است و مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص رهنمودهای ارزشمندی بیان داشتند.

عزت زمانی در پایان سخنان خود یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال‌های گذشته، به‌خصوص در دو سالی که کشور با بیماری کرونا درگیر بود تلاش فراوانی برای برگزاری باشکوه و مطلوب مراسم دینی و مذهبی در سراسر کشور داشت بنابراین اگر در شرایط سخت هم قرار بگیریم مؤمنین و معتکفین بیش از همه تابع قوانین و مقررات خواهند بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا