بین الملل

معاون نصرالله: سفر نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی به منامه، خیانت سران بحرین است

معاون نصرالله: سفر نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی به منامه، خیانت سران بحرین است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (چهارشنبه)، در جشنی به مناسبت سالروز ولادت امام علی (ع) به مسائل مختلفی از جمله سفر اخیر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین پرداخت.

بنابر گزارش پایگاه خبری «العهد»، شیخ نعیم قاسم در این خصوص گفت: «رئیس کابینه دشمن صهیونیستی به بحرین سفر می‌کند. این عملا خیانت سران این کشور است. اگر فکر می‌کنند که این عادی‌سازی روابط از آن‌ها در برابر وظایفشان در قبال مردم و حقوق‌ زیرپاگذاشته‌شده‌ آن‌ها محافظت می‌کند، در اشتباه هستند؛ اگر فکر می‌کنند که اسرائیل به آن‌ها چیزی می‌دهد، اشتباه می‌کنند. اسرائیل می‌گیرد، نمی‌دهد؛ این کشور را به چهارپایی برای خود مبدل می‌کند و قادر به حرکت نخواهد بود».

معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «تجربه دشمن را به خاطر داریم زمانی که فلسطین اشغالی شد و آن را ویران کردند. هم‌اکنون نیز می‌خواهند با کشتار، شکنجه و کشتن کودکان تمام این سرزمین را مالک شوند. این در واقع اسرائیل است. بحرین با این عاد‌ی‌سازی روابط یک جنایت تاریخی مرتکب می‌شود؛ هم این کشور و هم کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] که روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند یا می‌خواهند عادی‌سازی کنند. اگر گمان می‌کنند که برنده شده‌اند، به‌زودی در می‌یابند که بازنده بوده‌اند. در زمین باختند؛ در آسمان باختند. در برابر ملت و وجدانشان باختند. پیروزی همواره یار شرافتمندان، آزادگان، مقاومت‌کنندگان است ان‌شاء‌الله».

شیخ نعیم قاسم همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به انتخابات پارلمانی لبنان اشاره کرد و در این زمینه گفت: «حزب‌الله جزء مشتاقان برگزاری انتخابات پارلمانی آینده است تا مردم حرف خود را بزنند و گزینه‌هایشان را یکی کنند و ما از این مرحله دشوار و متشنج به وارد یک مرحله جدید بشویم».

وی همچنین عنوان کرد: «آن دسته از جامعه را که وابسته به سفارت آمریکا هستند، ببینید؛ همواره ضد حزب‌الله اقدام می‌کنند و تیر خود را در انتقاد از سلاح حزب‌الله نشانه می‌گیرند. من از آن‌ها می‌پرسم: به من بگویید چه خدمتی مردم کرده‌اید تا شما را انتخاب کنند؟ و اینکه شما گروه سفارت آیا اختیاراتتان در دستان خودتان است تا بخواهید جایگاهی در این کشور داشته باشید؟ یا شما می‌خواهید پست‌های مختلف را به دست بگیرید تا دست‌نشانده مستقیم طرح آمریکا و اسرائیل باشید؛ همان پروژه‌ای که به دشمنان خدمت می‌کند و نه این میهن و شهروندانش؟ آیا شما تا به حال برنامه‌ای سیاسی از طرف این گروه وابسته به سفارت آمریکا دیده‌اید؟ آیا تاکنون برنامه‌ای انتخاباتی برای اقتصاد و چگونگی تعامل با وضعیت کشور دیده‌اید که آن را به مردم ارائه کنند و بر اساس آن انتخاب شوند؟»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب در صدر هیأتی بلندپایه و برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط به‌صورت علنی وارد پایتخت بحرین شد. طبق گزارش رسانه‌های بحرینی، او در این سفر ضمن دیدار با مقامات ارشد بحرینی، با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و همچنین «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت و فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا