سمنان

معاون وزیر صمت: قیمت تولید کالا شفاف‌سازی می‌شود/ دولت دنبال تغییر شرایط اقتصادی است

معاون وزیر صمت: قیمت تولید کالا شفاف‌سازی می‌شود/ دولت دنبال تغییر شرایط اقتصادی است

به گزارش یولن از سمنان، عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دولت به دنبال تغییر در سفره مردم است، گفت: یکی از برنامه‌های دولت به‌منظور تغییر در شرایط اقتصادی مردم که ارتباطی با اجانب ندارد، مربوط به شفاف‌سازی و نظارت بر فرآیند تأمین و توزیع کالا است.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در خصوص درج نکردن قیمت تمام‌شده کالا و عرضه آن با چندین برابر قیمت تمام‌شده به مصرف‌کننده، اظهار کرد: در حال حاضر مستندات فروش تولیدکنندگان در خصوص ۸۴ هزار قلم کالا به‌ دست‌ آمده و طبق بررسی‌های انجام‌شده در برخی کالاها تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت وجود داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: امروز هفت هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده شده است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا قیمت کاهشی بین پنج تا ۶۰ درصد دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی این طرح شفاف‌سازی و همگانی کردن نظارت است، گفت: با درج قیمت تولیدکننده روی کالا قیمت نهایی آن با ۳۰ درصد افزایش برای مردم مشخص می‌شود و هرگونه افزایش غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این نشست، انجام نظارت کافی بر کمیت و کیفیت کالا را در کنار درج قیمت تولیدکننده ضروری دانست.

وی افزود: زمانی که مردم فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت را همسو با حقوق خود ببینند در اجرای طرح همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا