کرمان

معاون وزیر صمت: واحدهای معدنی برای فرآوری تسهیلات می‌گیرند/ ۷۰ درصد کار تولید و اکتشاف معادن در دست متخصصان داخلی

به گزارش یولن از سیرجان، اسدالله کشاورز،‌ معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در حاشیه بازدید از معادن مس تخت گنبد در منطقه چهارگنبد بخش بلورد سیرجان اظهار کرد: وضعیت معادن ایران به نوعی است که کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه معدن‌ می‌باشد و استان کرمان هم اولین استان دارای معادن مختلف در کشور و جهان است.

وی با اشاره به آزادسازی واردات ماشین‌آلات معدنی دست دوم برای معادن بزرگ، گفت: معادنی که از ظرفیت استخراجی بالایی برخورار هستند می‌توانند ماشین‌آلاتی را که در داخل از کشور تولید نمی‌کنیم و آن‌ها نیاز دارند،‌به صورت دست دوم تا ۱۰ سال کارکرد وارد کنند و با این مهم نگاه به تولید داخلی دو چندان شده است.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: جای بسی خرسندی است که امروز شاهد هستیم بهره‌بردار بخش خصوصی نه تنها اکتشاف کامل را انجام می‌دهد بلکه واحدهای فرآوری را ایجاد کرده که باعث افتخار مملکت می‌باشد، زیرا بیش از ۷۰ درصد کار تولید و اکتشاف به دست توانمند متخصصین خودمان انجام می‌شود.

کشاورز عنوان کرد: وقتی یک معدن مثل معدن مس تخت گنبد بیش از ۲ هزار نفر جوان را مشغول به کار می‌کند این مهم هست و افتخار می‌کنیم که این همه تلاش برای پیشرفت کشور داریم.

وی اکتشاف تکمیلی و سیستماتیک را در منطقه سیرجان امیدوار کننده عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت‌ها در منطقه خیلی بالا است و باید شرایط را ایجاد و پیگیری کرد تا در همه بخش‌های معدنی و صنعتی به خودکفایی برسیم.

معاون معدنی وزارت صمت از تزریق تسهیلات مالی برای واحدهای فرآوری که می‌خواهند طرح توسعه یا تکمیلی داشته باشند خبر داد و عنوان کرد: مصمم هستیم در بخش معادن مشکلات را برای بهره‌برداران کاهش یابد تا بتوانیم جایگاه اشتغال و صنایع و معادن را ارتقاء پیدا کند.

در ادامه مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان کرمان نیز از فعالیت گسترده صنایع و معادن در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: ما برای رفع مشکل بخش‌های صنایع و معادن تلاش‌های گسترده داشتیم و امروز هم بر اساس قوانین و مقررات، درخواست سرمایه‌گذاران این بخش را پاسخ مثبت دادیم تا بتوانند همچنان چرخه فعالیت و کار را ادامه دهند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا