البرز

معاون وزیر علوم: تنها ۵۶ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشغول کار می‌شوند

معاون وزیر علوم: تنها ۵۶ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشغول کار می‌شوند

به گزارش یولن از کرج، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه اجرای طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری موسوم به طرح نخلستان در مرکز تربیت مربی و پژوهش فنی و حرفه ای کشور، گفت: امروز بسیاری از رشته ها از جمله ای تی در کشورهای پیشرفته بیشترین شغل را دارند در حالی که در کشور ایران این افراد بیکار هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ سه میلیون و ۱۷۰ هزار فارغ التحصیل بیکار داشتیم که یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر دانش آموخته دانشگاه هستند.

خیرالدین گفت: در طرح نخلستان برآن هستیم برای ۵۰۰ هزار نفر در بازه زمانی پنج ساله شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از سازمان های موفق در کشور سازمان فنی و حرفه ای در بحث اشتغال است و امروز بازنگری دوره های آموزشی ، تغییر برخی سر فصل ها و ایجاد برخی دوره های جدید را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پارک های علم و فناوری گفت: اکنون ۴۹ پارک علم و فناوری، ۱۲ پردیس علم و فناوری، ۲۴۶ مرکز رشد واحدهای فناور، ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد فناور در کشور داریم.

خیرالدین بیان کرد: به این آمار باید وجود یک هزار و ۷۷۸ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد اضافه داشت.

وی با بیان اینکه در مجموع،۶ هزار و ۶۷۱ شرکت دانش بنیان داریم و ۹ هزار نفر در واحدهای فناور شاغل هستند، افزود: ۳۲۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: توسعه و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور،آموزش و ترویج کار آفرینی و فرهنگ‌دانش بنیانی، تجاری سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان و طراحی، تدوین و پایش نظام ملی نوآوری از جمله راهبردهای معاونت فناوری و نو آوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: دانش بنیان بستر مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان و اشتغالزایی است .

وی یاد آورشد: در سال گذشته دانش بنیان‌ها ۶۵ هزار شغل ایجاد کردند و امسال به ۹۰ هزار شغل از طریق دانش بنیان ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دست یافته ایم.

خیرالدین تاکید کرد: طرح نخلستان مشکلات مهارتی را برای ورود به بازار کار حل می کند.

وی بیان کرد: طرح های دستیار فناور، تور فناور از جمله طرح هایی است که در دستور کار با هدف کمک به آشنایی دانشجویان با محیط کار وصنعت در حین تحصیل مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ج/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا