البرز

معاینه فنی نداشته باشید؛ جریمه می شوید

معاینه فنی نداشته باشید؛ جریمه می شوید

امیر حاج اسفندیاری، رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص هزینه معاینه فنی، گفت: مبالغ معاینه فنی بر اساس مصوبه هیات وزیران است و قیمت معاینه فنی خودروهای بنزین سوز و دوگانه سوز ۴۷ هزار تومان است. 

وی افزود: برای بازرسی چشمی مخازن خودروها هزینه ای متفاوت اضافه می شود که این مبلغ برای خودروهای دوگانه سوز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی بابت هر مرتبه مردودی و معاینه مجدد خودروهای سبک باید ۱۰هزار تومان پرداخت کنند. تاخیر در مراجعه به مراکز معاینه فنی هیچ جریمه ای ندارد اما نداشتن برگه معاینه فنی مشمول جریمه است. 

رئیس اداره معاینه فنی شهرداری کرج میزان مابه التفاوت ۴۷ تا ۵۲ هزار تومان در برخی مراکز معاینه فنی را بابت پرس کردن برگه معاینه عنوان کرد وافزود: با توجه به حذف کارت معاینه فنی، برگه‌ها پِرس می‌شوند که این امر اختیاری است. 

این مسؤول همراه داشتن کارت شناسایی خودرو را برای انجام معاینه فنی ضروری دانست و گفت: گواهی معاینه فنی گواهی سلامت خودرو است که اگر مردود شود، هزینه تعمیرات خودرو به مالک تحمیل می شود که می‌تواند از تعمیرگاه‌های سریع داخل مراکز معاینه فنی و یا خارج از این مراکز برای خودرو استفاده کند. 

وی با بیان اینکه معاینه فنی یکی از عوامل کاهش تصادفات خودروهاست، بیان کرد: با توجه به اینکه در معاینه فنی سالم بودن بخش های مختلف خودروها از جمله لنت و غیره کنترل می‌شود، از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری می‌کند و در حفظ سلامت شهروندان نقش موثری دارد.

اسفندیاری به شهروندان توصیه کرد که برای جلوگیری از مردود شدن خودروهای خود در تست معاینه فنی، پیش از انجام معاینه فنی، تنظیم موتور، باد لاستیک و لنت ماشین را کنترل کنند چرا که بیشترین آیتم مردودی خودروها در معاینه فنی، تنظیم موتور است و خودروها بخاطر آلایندگی هوا مردود می‌شوند.

وی یادآور شد: دریافت هزینه اضافی بیش از مبالغ تعیین شده و خارج از ضوابط از سوی مراکز معاینه فنی تخلف است و با متخلفان برخورد می شود؛ مگر اینکه هزینه تعمیر سریع در داخل مراکز از مراجعه کنندگان اخذ شود. در غیر این صورت، شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد. 

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه ۱۹ مرکز معاینه فنی در استان وحود دارد، گفت: از این تعداد ۴ مرکز در شهر کرج است؛ مرکز معاینه فنی حافظ در بلوار شهید مدرس نرسیده به میدان حافظ، مرکز قائم دژ در اشتراکی جنوبی،مرکز الغدیر در سه راه الغدیر و مرکز حامی در زیر پل حصارک جنب ترمینال مصالح فروشان.

وی در پایان اضافه کرد: ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر کرج از ۱۵ اسفندماه تا ۸ شب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا