بین الملل

معترضان ارمنستانی ورودی اقامتگاه ریاست‌جمهوری را بستند

معترضان ارمنستانی ورودی اقامتگاه ریاست‌جمهوری را بستند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، در ادامه تنش‌های سیاسی در ارمنستان، حضور معترضان ضد دولتی در مقابل اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای در ارمنستان از قبیل وبگاه «آرمن پرس» خبر دادند، معترضان ضد دولتی امروز (چهارشنبه) ورودی‌های اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور را مسدود کردند.

«هایک مامیجانیان» یکی از اعضای ارشد اپوزیسیون در پارلمان ارمنستان و عضو فراکسیون «من شرافت دارم»، به خبرنگاران در ایروان درباره حضور معترضان در مقابل اقامتگاه ریاست جمهوری توضیحاتی داد.

به ادعای او، معترضان و مخالفان ضد دولتی یک «کارزار نافرمانی مسالمت‌آمیز» برگزار می‌کنند. مامیجانیان افزود: «من به پلیس گفته‌ام که حتی اگر در باز باشد، ما وارد نمی‌شویم».

«ایشخان ساقاتلیان» معاون پارلمان ارمنستان و از مخالفان نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور هم اعلام کرد که هدف معترضان این است که از ورود هر کارمند به اقامتگاه ریاست جمهوری ممانعت کنند.

تجمع اعتراضی مقابل اقامتگاه ریاست جمهوری ارمنستان در شرایطی انجام شده که طی روزهای اخیر تظاهرات علیه دولت نیکول پاشینیان در اعتراض به مذاکرات وی با جمهوری آذربایجان بابت مسئله قره باغ کوهستانی خبرساز شده است.

مخالفان در تظاهرات اخیر خود شعارهای «شرم بر پاشینیان» و «نیکول خائن است» سر داده و خواستار استعفای فوری او از نخست‌وزیر شده‌ بودند.

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  مسکو به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا