بین الملل

مقام ایرانی به الجزیره: به زودی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌ها آزاد می‌شود

مقام ایرانی به الجزیره: به زودی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌ها آزاد می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، شبکه الجزیره امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود به نقل از یک مقام ایرانی، بدون ذکر نام وی نوشت که به زودی یک مقام عالی‌رتبه منطقه‌ای برای آماده‌سازی روند آزادی هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران، وارد تهران خواهد شد.

این مقام ایرانی افزود: «به احتمال زیاد این مبلغ نزد بانک مرکزی عمان به ودیعه گذاشته شود و این مسأله می‌تواند به رفع تدریجی تحریم بانکی ایران کمک کند.»

امروز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران و خبر منتشرشده در این باره گفت که این خبر درست است و به‌زودی بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود.

وی افزود که هیأتی عالی‌رتبه در این زمینه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.

پیش از این برخی رسانه‌ها از آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در خارج از کشور (حدود هفت میلیارد دلار) خبر داده و اعلام کرده بودند که بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است.

سعید خطیب زاده صبح امروز نیز در جمع خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نیز گفت: «نمی‌شود درباره نتیجه آنچه در جریان است با سرعت قضاوت کرد. ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد که اراده قطعی برای بازگشتش به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دارد.»

او تأکید کرد که دولت قبلی آمریکا سدها و مجاری را تعبیه کرده که منافع اقتصادی مردم ایران از برجام به حداقل برسد. به گفته وی هنوز نمی‌دانیم آیا به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم. چون آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده است.  

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا