بین الملل

مقام روس: اوکراین اراده‌ای برای حل بحران ندارد

مقام روس: اوکراین اراده‌ای برای حل بحران ندارد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه تأکید کرد، اقدامات غرب علیه روسیه، نتایج معکوس به همراه خواهد داشت و برای منطق گفت‌وگو مضر است.

گاتیلوف به شبکه خبری المیادین گفت: «روسیه تا این لحظه، مطمئن نیست که گفت‌وگو با طرف اوکراینی نتایه مورد نظر را در پی خواهد داشت».

وی ادامه داد: «ما ابزارهای دیپلماتیک را تأیید می‌کنیم، ولی این دیپلماسی باید به مواضع همه کشورها احترام بگذارد و بر اساس اصول مساوی، صورت گیرد، ولی متأسفانه شاهد چنین چیزی نیستیم».

این مسئول روس با بیان اینکه «برای یافتن راهکاری قانونی و متوازن برای این مشکل، هیچ اراده‌ای در نظام اوکراین نمی‌بینیم»، در پایان خاطر نشان کرد، تماسها بین هیأت اوکراینی و روسیه آغاز شده است و «امیدواریم این تماسها در آینده نزدیک ادامه یابد و به منزله سرآغاز برای راهکار سیاسی باشد».

در همین ارتباط، «الکساندر روداکوف» سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد که عملیات نظامی این کشور در اوکراین، تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است. روداکوف گفت که «عملیات نظامی روسیه، ملت اوکراین را هدف قرار نمی‌دهد». وی همچنین با کنایه، خطاب به کشورهای اروپایی گفت که «جهان برای روسیه، منحصر به اروپا نیست».

وی با بیان اینکه در غرب علیه شهروندان روس، نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد، تأکید کرد که روسیه آماده تعامل با تحریمهاست.

 این تحریمها در حالی از سوی کشورهای غربی و آمریکا علیه روسیه صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه روسیه گفت که پاسخ این اقدامات را خواهد داد، مسکو تأکید کرد: «هیچ شکی وجود ندارد که این تحریم‌ها با پاسخ قدرتمندی روبه‌رو خواهند شد که لزوماً متقارن نبود اما برای طرف آمریکایی به‌خوبی تنظیم شده و دارای حساسیت خواهند بود».

مسکو با اشاره به اینکه هدف تحریم‌های آمریکا «تغییر مسیر روسیه» بوده است، تصریح کرد: «روسیه اثبات کرده است که با وجود تمام هزینه‌های این تحریم‌ها قادر است آسیب ناشی از آن‌ها را به حداقل رسانده و فراتر از آن، فشار تحریمی نمی‌تواند عزم ما در دفاع قاطعانه از منافع خود را تحت تأثیر قرار دهد».

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا