بین الملل

مقام روس: نئونازی‌های اوکراین از مدارس استفاده نظامی می‌کنند

مقام روس: نئونازی‌های اوکراین از مدارس استفاده نظامی می‌کنند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «میخائیل میزینتسیو» فرمانده مرکز ملی اداره دفاع وابسته به وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان این کشور را متهم کرد که از اماکن غیرنظامی را به عنوان سپر دفاعی بهره می‌برند.

او به خبرگزاری روسی تاس گفت: نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های قوم‌گرا، تجهیزات مخصوص و سلاح‌های سنگین خود را در میان پناهگاه‌های کودکان، دبیرستان‌ها، ساختمان‌های شهرداری و مراکز درمانی در عموم بخش‌های اوکراین، از جمله شهرهای دنیپروپترووسک، زاپوریژیا، کی‌یف، اودسا، سومی، خار‌کیف و چرنیهیف نگه‌داری کرده و از این اماکن به عنوان مقر نظامی استفاده می‌کنند.»

او افزود: «سازمان بهداشت جهانی هنوز ارزیابی یا اعتراض مناسبی در مورد این واقعیت که نهادهای درمانی از سوی نئونازی‌های اوکراینی در راستای اهداف اصلی خود به کار گرفته نشده و بلکه به مقرهای نظامی و مراکز آتش‌باری و اجرای عملیات‌های نظامی، تبدیل شده‌اند، نداشته است.»

این مقام نظامی روسیه تأکید کرد که مقامات کی‌یف با شهروندان اوکراینی رفتار غیر انسانی دارند و سرنوشتشان هیچ اهمیتی برای آن‌ها ندارد و همزمان همه اصول اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی را نادیده گرفته‌اند.

او گفت که روسیه شواهد میدانی متقنی از «جنایات وحشتناک» حکومت اوکراین در دست دارد.

با وجود این همه، اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته است که اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین محقق خواهد شد. وی در دیدار با کارکنان پایگاه فضایی «وستوچنی» در خاور دور روسیه، در خصوص تحقق اهداف عملیات در اوکراین که آن‌ها را «کاملاً روشن و عالی» خواند، گفت: اینطور خواهد بود. شکی نیست. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که همه اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین محقق خواهد شد. پسکوف به خبرنگاران گفت: نکته اصلی این است که [سرزمین‌ها] را از این واحدهای ملی‌گرا آزاد کنیم. عملیات ادامه دارد و وظایف آینده به خوبی مشخص است. آن‌ها باید انجام شوند و انجام خواهند شد. نباید هیچ شکی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا