بین الملل

مقام یمنی: عربستان سعودی، آتش‌بس و پرونده اسرا را به بازی گرفته است

مقام یمنی: عربستان سعودی، آتش‌بس و پرونده اسرا را به بازی گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن از رفتارهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه اسرای یمنی انتقاد و تأکید کرد که سازمان ملل در این مسئله مشارکت دارد.

شبکه خبری العالم به نقل از الدیلمی گزارش داد، نمایش آزادی اسرای یمن، با مشارکت صلیب سرخ صورت گرفته و این نهاد بین‌المللی باید درباره آنچه رخ داده است، توضیح دهد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی، آتش‌بس یمن و پرونده اسرا را به بازی گرفته است، تصریح کرد، مسئولان یمن، نگران اسرا هستند و «ما اطلاعات موثقی داریم که مؤید آن است که آنان شکنجه می‌شوند».

این مسئول یمنی با تأکید بر اینکه امارات و عربستان، مسئول این مسئله هستند، خاطر نشان کرد، ائتلاف سعودی، از سازمان ملل نیز به سود خود استفاده می‌کند و این سازمان، وضعیت اسف‌باری دارد.

الدیلمی با اشاره به اینکه سازمان ملل باید بی‌طرفی خود را حفظ کند، تأکید کرد، ربودن اتباع یمن و اسیر معرفی کردن آنان، مشکل بزرگی است و مشارکت سازمان ملل در این نمایش، یک امر ناپسند است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل از چیزی استقبال می‌کند که برای ملت یمن ضرر دارد، گفت که ائتلاف سعودی مانع بازگشایی فرودگاه صنعاست.

این در حالی است که «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی هم گفت که پرونده اسرا، انسانی است و نباید مشمول هیچ گونه محاسبات سیاسی شود.

وی افزود، کسانی که عربستان سعودی به عدن فرستاده کارگر بوده‌اند نه اسیر؛ رفتارهای سعودی عمدی و حاوی نیت‌های خبیثانه است.

المرتضی ادامه داد، عربستان سعودی از طریق ابتکارات بشردوستانه غیرواقعی در تلاش است که وجهه خود را بهبود ببخشد. این کشور همچنین سعی دارد تهمت بکارگیری استفاده از عناصر خارجی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به این نیروها نسبت دهد.  

وی تأکید کرد، پرونده اسرا از پرونده‌های اعتمادساز است و هرگونه اخلالی در آن بر پرونده‌های دیگر نیز تأثیر می‌گذارد. این رفتارهای سعودی منجر به سنگ‌اندازی در پرونده مذکور می‌شود.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی، دیروز(جمعه)، از پرواز اولین هواپیمای حامل اسرا به یمن خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا