کرمان

مقطع پرافتخار دفاع مقدس از پدیده‌های اثرگذار در انقلاب است

مقطع پرافتخار دفاع مقدس از پدیده‌های اثرگذار در انقلاب است

به گزارش یولن از کرمان، امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در یادواره شهدای گردان ۸۰۸ مرکز آموزش ۰۵ شهید علیرضا اشرف گنجویی کرمان اظهار داشت: با کالبدشکافی تاریخ انقلاب اسلامی، بدون شک مقطع پرافتخار هشت ساله دفاع مقدس، یکی از پدیده‌های اثرگذار در دوران انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولین یگان‌هایی که در سطح کرمان شکل گرفت گردان ۸۰۸ بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یگان‌های مستقر در کرمان بیشتر یگان‌های پشتیبانی و رزمی بودند این نیاز در مرکز آموزش ۰۵ احساس شد که یک گردان عملیاتی راه‌اندازی شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش افزود: گردان ۸۰۸، از ابتدای جنگ در سال ۵۹ و تا خاتمه سال ۶۴، در انواع عملیات‌های آفندی و پدافندی افتخار حضور داشت و نقش بسیار مهم و اساسی در اکثر عملیات‌های آفندی و پدافندی داشت.

مقطع پرافتخار دفاع مقدس از پدیده‌های اثرگذار در انقلاب است

 

غلامعلیان ادامه داد: این گردان سال ۶۴ تحت عنوان گردان ۱۶۱، در زیرمجموعه تیپ ۲ خاش قرار می‌گیرد و تا خاتمه دوران دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری در دوران جنگ تحمیلی دارد.

وی عنوان کرد: نکته بسیار حائز اهمیت این است که از بین ۴۸ هزار و ۵۰۰ شهید ارتش که جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یک‌هزار و ۵۹ شهید متعلق به استان کرمان است و کرمان رتبه اول را در تعداد شهدای ارتش جمهوری اسلامی دارد، علی‌رغم اینکه یگان رزمی در منطقه نداشته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب‌شرق کشور افزود: استان کرمان از بین ۶۵۰۰ شهید که در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است یک‌هزار و ۵۹ شهید متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این عدد بسیار بالایی است و نشان‌دهنده ولایتمداری و رشادت رزمندگان دیارکریمان در دوران دفاع مقدس است.

غلامعلیان افزود: گردان ۸۰۸، تعداد ۵۹ شهید در دوران جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تعداد ۹۴ جانباز و ۵ آزاده از افتخارات این گردان قهرمان است که رونمایی از کتاب هشت صفر هشت(۸٠۸) انجام می‌شود، این کتاب بازگوکننده گوشه‌هایی از دلاورمردی‌ها و رشادت رزمندگان و فرماندگانی است که در این یگان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی کردند.

به گزارش کرمان، در پایان این مراسم از کتاب هشت صفر هشت (۸٠۸) رونمایی و از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گردان ۸۰۸ تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا