بین الملل

منابع سوری: آمریکا زندانیان داعش را از سوریه به اوکراین می‌فرستد

منابع سوری: آمریکا زندانیان داعش را از سوریه به اوکراین می‌فرستد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نظامیان تروریست آمریکایی یکی از زندانهایی را تخلیه کردند که در اختیار شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار داشت. این عناصر تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

منابع محلی آگاه حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که نیروهای آمریکایی و مزدوران وابسته به آنان، آخرین گروه از زندانیان داعش را از یکی از زندانهای شهر «الشدادی» در جنوب الحسکه خارج کردند.

به گفته این منابع، عناصر آمریکایی، ۴۰ نفر از عناصر داعش را از این زندان خارج کردند. این زندان در مقر یکی از گردانهایی قرار دارد که قبلا متعلق به مرزبانی ارتش سوریه بود. در این زندان، حدود هزار و ۱۰۰ نفر از سرکرده‌ها و عناصر داعش زندانی بودند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای آمریکایی گروههای بزرگی از زندانیان داعش را از سه زندان در استان الحسکه به زندان «الثانویه الصناعیه» در جنوب این شهر منتقل کردند.

نقل و انتقال عناصر داعش، شک و تردید بسیاری درباره اهداف آمریکا از این اقدام به وجود آورده است؛ زیرا زندان الثانویه دو ماه پیش مورد حمله ساختگی داعش قرار گرفت که با حمایت آمریکا انجام شد و شمار زیادی از عناصر داعش از این زندان، فراری داده شدند.

منابع محلی در الحسکه گفتند که این اقدامات آمریکا، در راستای افزایش فعالیت آنان در شرق سوریه است؛ به نحوی که شمار زیادی از تروریستهای وابسته به خود در سوریه را به جبهه‌های جنگ با ارتش سوریه در مناطق بیابانی این کشور و همچنین اوکراین اعزام کرده است تا با ارتش روسیه بجنگند.

مناطق شرق سوریه نیز شاهد خشم گسترده مردمی از این اقدامات تروریستهای آمریکایی است که هدفی جز غارت نفت و منابع سوریه ندارند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا