بین الملل

منطقه‌ای راهبردی در مأرب تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمد

منطقه‌ای راهبردی در مأرب تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، درگیری‌های شدید میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در جنوب غرب شهر «مأرب» برای دومین روز متوالی ادامه داشت و خبرها حاکی از کشته و زخمی شدن نیروهای طرفین دارد.

در همین ارتباط، منابع محلی در استان مأرب به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء از ابتدای هفته جاری یک حمله نظامی گسترده‌ای را از سمت مواضع خود در جبال البلق شرقی و منطقه «الفلیحه» علیه مواضع ائتلاف در اطراف «وادی عبیده» آغاز کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء توانستند منطقه راهبردی «السوم» در جنوب غرب شهر مأرب را به صورت کامل پاکسازی کنند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای صنعاء دست به حملات نظامی گسترده به چندین منطقه در جبهه جبال البلق شرقی زدند.

بنا به گفته منابع آگاه منطقه سوم از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است زیرا محل اتصال راه‌های اصلی تدارکات برای چندین جبهه در جنوب مأرب است و وادی عبیده را به منطقه «عرم السد» و جبال البلق شرقی وصل می‌کند.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری‌که استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

اخیرا، تعدادی از قبایل یمنی در شهر «رحبه» واقع در استان مأرب امروز در حمایت از ارتش یمن، اعلام بسیج عمومی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا