بین الملل

موافقت تل‌آویو با افزایش نگهبانان اردنی در مسجدالاقصی

موافقت تل‌آویو با افزایش نگهبانان اردنی در مسجدالاقصی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌های عبری اعلام کردند که مقامات اردن از رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند تا بر تعداد نگهبانان اداره اوقاف اسلامی در قدس افزوده شود؛ تل‌آویو نیز با این درخواست موافقت کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» و براساس گزارش منتشرشده از سوی شبکه خبری «کان» متعلق به صهیونیست‌ها، «اومر بارلیف» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اخیراً خواستار اخراج تمام نگهبانان و کارمندان اداره اوقاف اسلامی وابسته به پادشاهی اردن شده بود.

اردنی‌ها در حالی درخواست کرده‌اند که ۵۰ نگهبان دیگر به کارکنان آن‌ها در مسجدالاقصی اضافه شود که وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی دلیل اخراج کارکنان اردنی شاغل در مسجدالاقصی را تایید اقدامات جنبش «حماس» در قدس توسط آنان عنوان کرده بود.

قبل از آغاز ماه رمضان، بارلیف با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن نشستی داشت؛ وی در این گفت‌وگوها موافقت جزئی خود را با اضافه‌شدن ۱۵ نفر به تعداد نگهبانان اردنی در قدس اعلام کرده بود. حالا تل‌آویو با پاسخ به درخواست اردن، باید تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کند.

روز گذشته (دوشنبه) وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن اذعان کرد که گزارش‌هایی که پیگیری کرده که براساس آن‌ها، مقامات رژیم صهیونیستی با درخواست این کشور مبنی بر افزایش تعداد کارکنان مسجدالاقصی موافقت کرده‌اند.

دو روز گذشته نیز، وزیر امور خارجه اردن اعلام کرده بود که بخشی از گفت‌وگوهای شاه اردن در ایالات متحده آمریکا و طی روزهای آینده به موضوع حفاظت از شرایط کنونی حاکم بر مسجدالاقصی اختصاص خواهد یافت.

وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن در ادامه تاکید کرد که مسئولیت و صلاحیت تعیین نگهبانان و کارمندان مسجدالاقصی [در هماهنگی با دایره اوقاف اسلامی قدس] متعلق به اردنی‌هاست و آن‌ها مشارکت هیچ طرف دیگری از جمله دولت اشغالگر صهیونیستی را در این امر نمی‌پذیرد.

خبرگزاری «آناتولی» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که عمان موضع خود درخصوص درخواست مقامات اردنی را اعلام و تاکید کرده است تعیین نگهبانان مسجدالاقصی را تنها در حیطه مسئولیت وزارت اوقاف اردن می‌داند و با افزایش تعداد کارکنان اردنی موافق است.

کشور اردن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۷۰ نگهبان برای مسجدالاقصی تعیین کرده است. این در حالی است که مقامات اردنی کماکان تداوم اقدامات تهاجمی نظامیان صهیونیست و فشار نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در اماکن مقدس فلسطین را سد راه انجام وظایف نگهبانان و کارکنان خود می دانند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا