بین الملل

مورا: امیدوارم به زودی برای نهایی کردن توافق به وین بازگردیم

مورا: امیدوارم به زودی برای نهایی کردن توافق به وین بازگردیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین، بعد از اعلام وقفه در مذاکرات ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین برای حصول نتیجه به زودی از سر گرفته شود. 

وی در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهم به شما بگویم که ما در این مذاکرات درباره برجام به زمانی رسیده‌ایم که همانطور که مسئول سیاست خارجی (اتحادیه اروپا) هم امروز صبح گفت باید به دلیل عوامل خارجی وقفه ایجاد کنیم و به پایتخت‌ها برگردیم. به عنوان هماهنگ‌کننده می‌توانم بگویم که همه هیأت‌ها با روحیه به وضوح مصالحه‌جویانه‌ مذاکره می‌کنند، به خصوص نمایندگان دو طرفی که مذاکرات بیشتر به آن‌ها ارتباط دارد (یعنی) ایران و آمریکا همیشه رویکردهای بسیار مثبت و سازنده نشان داده‌اند.

مورا تاکید کرد: تقریباً به (نتیجه) رسیده‌ایم. ما متنی داریم که تقریباً همه چیز در آن تکمیل شده است. می‌توانید تصور کنید که چقدر پیشرفت کرده‌ایم. و دقیقا برای حفظ این روح و فضای خوب بهتر است وقفه ایجاد کنیم. من با همه هیأت‌ها برای غلبه بر این وضعیت کار خواهم کرد. هر چه زودتر، بهتر. و برای نهایی کردن مذاکرات به شکل موفقیت‌آمیز، بازمی‌گردیم. فکر می‌کنم خیلی خیلی زود خواهد بود. 

مذاکره‌کننده ارشد چین هم گفت امیدوار است مذاکرات چند روز دیگر ازسرگرفته شود و افزود: متن اساساً موجود است، اما به جرح و تعدیل‌های نهایی نیاز دارد. وی همچنین گفت که «ما همیشه بر این عقیده هستیم که نگرانی همه طرف‌ها باید بررسی شود».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین هم در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که اطلاعی از وجود بن‌بستی در مذاکرات ندارد، افزود تماس‌ها ادامه می‌یابد. او در ادامه گفت که «نهایی شدن توافق تنها به روسیه بستگی ندارد و بازیگران دیگری هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند و نگرانی‌های بیشتری دارند … [موضوعات باقی‌مانده] هیچ ارتباطی با روسیه ندارد».

اولیانوف در پاسخ به این پرسش که این وقفه چقدر طول خواهد کشید گفت: می‌توانم بگویم که ما خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات در زودترین زمان ممکن هستیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. 

گفتنی است در حالی که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از ضرورت وقفه در مذاکرات وین به دلیل عامل خارجی سخن گفت، خبرنگار فارس مطلع شد که این وقفه به معنای توقف در مذاکرات نیست و رایزنی‌ها کماکان از پایتخت‌ها ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا