بین الملل

مورا: با ریابکوف درباره برجام گفت‌وگو کردم

مورا: با ریابکوف درباره برجام گفت‌وگو کردم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مسکو سفر کرده، در توییتی از گفت‌وگو با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام خبر داد. 

وی اعلام کرد: نشست بسیار جالبی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره معماری امنیتی اروپا، برجام و مذاکرات ونزوئلا داشتم. برای اتحادیه اروپا مهم است که به پرداختن به این مسائل و سایر مسائل سیاست خارجی ادامه دهد. 

مورا: با ریابکوف درباره برجام گفت‌وگو کردم

 

مورا پیش‌تر از سفرش به پایتخت روسیه برای دیدار و رایزنی با مقامات این کشور خبر داد. وی در توییتی نوشت: در مسکو برای گفت‌وگو با همکاران روس هستم. روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و روسیه، مسائل سیاست خارجی و معماری امنیتی اروپا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سفر مورا به مسکو در حالی انجام شده که تنش‌های بین غرب و مسکو بر سر مسئله اوکراین شدت یافته و مذاکرات امنیتی روسیه با آمریکا و همچنین با ناتو بی‌نتیجه مانده است. 

مقام‌های ارشد مسکو بارها ادعاهای واشنگتن، متحدان اروپایی و دولت غربگرای اوکراین درباره تدارک روسیه برای حمله به این کشور را رد کرده‌اند و همزمان درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو و حضور این ائتلاف در نزدیکی روسیه هشدار داده‌اند.

پس از مذاکرات واشنگتن و مسکو، نشست ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه برگزار شد. در این دو روز مذاکرات، طرفین در مورد مسائل امنیتی اروپا از جمله تنش حول مسئله اوکراین بحث و تبادل‌نظر کردند.

قبل از این گفت‌وگوها، روسیه پیش‌نویس پیشنهادهای خود را ارائه کرد که شامل دو خواسته مرتبط با امنیت ملی این کشور بود–جلوگیری از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق اروپا و دورتر کردن تسلیحات این بلوک نظامی از مرز روسیه.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرده که روسیه نیروهای نظامی خود را به خاطر افزایش تنش‌ها و اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهای اوکراین نگه خواهد داشت. 

سخنگوی کاخ کرملین در این خصوص گفته «در شرایطی که ناتو رزمایش‌های مختلف و تحرکات نظامی فزاینده‌ای در اطراف مرزهای ما دارد، مجبوریم پاسخ دهیم و مجبوریم اقدامات احتیاطی اتخاذ کنیم. این دلیلی است که چرا نظامیان ما در آنجا حضور دارند». 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا