سمنان

میانگین بستری‌شدگان روزانه کرونا در شاهرود به ۲۰ نفر رسید/ عادی‌انگاری؛ عامل افزایش بیماران

به گزارش یولن از شاهرود، رضا چمن پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود که به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۰ بیمار کووید ۱۹ در بخش‌های اختصاص‌یافته به بیماران کرونایی بستری شدند و در این بازه زمانی پاسخ ۸۱ نمونه آزمایشگاهی در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند که از این تعداد بیمار بستری، ۱۶ نفر با حال بد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود عنوان کرد: طی دو هفته گذشته میانگین بستری روزانه از ۱۳ بیمار به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

چمن ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های شاهرود و میامی هنوز به حدی نرسیده است که ایمنی جمعی ایجاد کند.

وی افزود: ایمنی جمعی با تزریق دو دُز واکسن ۹۰ درصد از جامعه زیر پوشش محقق می‌شود که هنوز با این هدف در سراسر کشور و منطقه فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود بیان کرد: چرخه انتقال ویروس هم‌اکنون فعال بوده و مهار نشده است.

چمن تصریح کرد: عادی‌انگاری و کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کسب و کارها و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و همچنین برخی از روابط و هر آنچه منجر به تجمع، ازدحام و افزایش مواجهه در این شرایط شکننده موجب افزایش نسبی مبتلایان در شرق استان سمنان شده است.

وی عنوان کرد: شناسایی به‌موقع مبتلایان، اعلام هشدار و تغییر رنگ کرونایی تهدیدی است که باید تبدیل به فرصت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص‌یافته است، هم‌اکنون شهرستان شاهرود در وضع قرمز و شهرستان میامی در وضع آبی کرونایی قرار دارند.

چمن گفت: شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومترمربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا