یزد

میانگین سنی مبتلایان اومیکرون در یزد ۱۰ تا ۶۹ سال است/ تکلیف دانش‌آموزان واکسن‌نزده چیست؟

میانگین سنی مبتلایان اومیکرون در یزد ۱۰ تا ۶۹ سال است/ تکلیف دانش‌آموزان واکسن‌نزده چیست؟

دکتر محسن میرزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که اعلام آمار ابتلای ۲۰ مورد به اومیکرون در یزد نادرست است، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به رفتار و سرعت شیوع این سویه ویروس مبتلایان به اومیکرون در این استان بیش از ۲۰ نفر است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر آمار دقیقی در مبتلایان قطعی اومیکرون در دست نداریم، افزود: تشخیص قطعی ابتلا به این سویه ویروس در آزمایشگاه‌های استان یزد انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه آمار ابتلا به اومیکرون در این استان را صعودی دانست و گفت: کادر درمان در حال بررسی دقیق موارد مختلف بستری و مشکوک هستند تا بتوانیم آماری منطقی و درست از میزان ابتلایان به اومیکرون در استان یزد را اعلام کنیم.

میرزایی با بیان این‌که میانگین سنی مبتلایان در استان یزد ۱۰ تا ۶۹ سال است، تصریح کرد: تمام مبتلایان شناسایی شده تاکنون با درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده و خوشبختانه تاکنون سویه اومیکرون بستری در استان یزد نداریم.

وی تزریق دوز سوم واکسن برای واجدین شرایط را اولین و مهمترین راهکار برای مقابله با شیوع گسترده اومیکرون در استان یزد و دیگر نقاط کشور دانست و بیان کرد: پوشش دوز اول واکسن کرونا در استان یزد ۹۱ درصد، دوز دوم ۹۰ درصد، دوز سوم برای افراد واجد شرایط ۵۰ درصد و برای افراد بالای ۱۸ سال کمتر از ۲۰ درصد است.

معاون علوم پزشکی یزد پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون را اولویت اول نظام سلامت برای مقابله با اومیکرون عنوان کرد و گفت: این مهم به همراهی و همکاری مستمر و جدی شهروندان نیاز دارد.

میرزایی با بیان این‌که ستاد استانی مقابله با کرونا تابع تصمیمات ستاد ملی است، تأکید کرد: نگران دانش‌آموزان واکسن نزده زیر ۱۲ سال هستیم و باید برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

وی در پایان همراهی ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را قابل قبول دانست و بیان کرد: خوشبختانه استاندار و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی یزد همراهی و همکاری منسجم و خوبی با دست‌اندرکاران حوزه سلامت در استان دارند.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا