بین الملل

ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد

ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دبیرکل ناتو چهارشنبه شب هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است «ماه‌ها و حتی سال‌ها» طول بکشد و لازم است آمادگی نیروهای ناتو حفظ شود.

به نوشته وبگاه «نیوز تایمز» «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک مدعی شد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که «ولادیمیر پوتین» جاه طلبی خود را برای کنترل کل اوکراین از دست داده باشد.

استولتنبرگ گفت: «جامعه بین‌الملل باید در مورد نیات مسکو واقع‌بین باشد و بداند که با ورود به چهل و یکمین روز جنگ، ممکن است این نبرد مدت زیادی طول بکشد. ما همچنین باید آماده باشیم تا راه طولانی را در حمایت از اوکراین، حفظ تحریم‌ها و تقویت دفاعی خود طی کنیم.»

«جو بایدن» رئیس جمهور یالات متحده در روزهای‌های اخیر به ناتو دستور داده است که نیروهای آمریکایی بیشتری را به شرق اروپا بفرستد تا به متحدان  اطمینان داده شود در صورت حضور بیشتر نیروهای روسیه در مرزها، از قلمروی آن‌ها محافظت می‌شود.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه به نمایندگان ارشد کنگره آمریکا گفت که احتمال درگیری بزرگ بین قدرت‌های بزرگ جهان در حال افزایش است.  میلی تصریح کرد که در حالیکه جهان بی‌ثبات‌تر می‌شود، پتانسیل درگیری چشمگیر بین‌المللی در حال افزایش و نه کاهش است.

روسیه بارها مخالفت خود را با توسعه و استمرار حضور نیروهای ناتو در مرزهای غربی خود بیان کرده و به نوعی تحرکات ناتو در شرق اروپا خط قرمز این کشور است.

اظهارات دبیرکل ناتو  و مقامات آمریکایی و غربی در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم هشدارهای روسیه درباره توسعه طلبی  ناتو ، دستکم ۱۰ متحد قدرتمند ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، نیرو و کشتی و هواپیمای جنگی بیشتری را در جبهه شرقی این اتحاد نظامی مستقر کرده و به حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

در همین زمینه ، هلند از متحدان ناتو چهارشنبه اعلام کرد که  چهارفروند جنگنده «اف-۳۵» خود را در بحبوحه درگیری روسیه با اوکراین به کی‌یف ارسال می‌کند تا با جنگنده‌های بلغارستانی به گشتزنی هوایی بپردازد.  وزارت دفاع هلند اعلام کرده که ارسال این جنگنده‌های پیشرفته به بلغارستان برای کمک به گشتزنی هوایی این کشور در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است. 

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا