بین الملل

نامزد ریاست جمهوری فرانسه: روسیه می‌تواند متحد پاریس شود

نامزد ریاست جمهوری فرانسه: روسیه می‌تواند متحد پاریس شود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نامزد راست افراطی ریاست‌جمهوری فرانسه گفت است که روسیه در صورت پایان جنگ در اوکراین، می‌تواند متحد فرانسه شود.

به نوشته وبگاه «کانکشن فرانس» «مارین لوپن» نامزد راست افراطی ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه گفت که پوتین می‌تواند متحدی برای فرانسه جهت مقابله با گروه‌های تروریستی افراطی باشد.

وی در یک برنامه تلویزیونی در این زمینه با اشاره به ضرورت خاتمه نبرد در اوکراین گفت: «بله، البته که بستگی به موقعیت دارد. من همیشه گفته‌ام که یک قدرت بزرگ می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی متحد و همچنین در موقعیت‌های دیگر حریف یا رقیب باشد.»

مارین لوپن بیش از دو دهه است تجربه زیادی در سیاست فرانسه پیدا کرده و امیدوار است بتواند «حزب اتحاد ملی» را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده و خود جانشین «امانوئل ماکارون» رئیس جمهور کنونی فرانسه شود.

لوپن اخیرا اظهار داشته بود که  در صورت تحریم روسیه،  خطر نابودی اقتصاد فرانسه وجود دارد.

مارین لو پن اظهار داشته بود: «در صورت استفاده از اهرم تحریم ،سالها طول می‌کشد تا فرانسه، شرکت‌های فرانسوی و اقتصاد فرانسه بهبود یابد و عواقب آن می‌تواند بسیار بدتر از پیامدهای همه‌گیری کرونا باشد.»  

به اعتقاد وی، بهترین راه برای دستیابی به صلح، دیپلماسی است.

مارین لوپن به  ماکرون رئیس جمهور فرانسه و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور سابق  این کشور که از وابستگی به گاز روسیه شکایت دارند، گفته بود: «شرایط کنونی نتیجه مستقیم کوته‌اندیشی آنها و اشتباهاتشان از راهبردهای اصلی است که کشور را تضعیف کرده است.»

یک کارشناس احزاب راست افراطی در دانشگاه تورز فرانسه گفت: پیروزی لوپن ممکن اما باورکردنی نیست. شش سال پیش مطمئن بودیم که لوپن در انتخابات پیروز نمی‌شود اما اکنون او شانس بیشتری دارد.

برخی پیش بینی‌ها نشان می‌دهد حتی اگر لوپن رئیس جمهوری شود حزب او بعید است بتواند اکثریت را در مجلس فرانسه به دست آورد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا