فرهنگ و هنر

نام‌نویسی بیش از ۹ هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ ۴۵۰۰ زائر اعزام شدند

نام‌نویسی بیش از ۹ هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ ۴۵۰۰ زائر اعزام شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، سفرهای زیارتی به عتبات در دور جدید از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شد و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های پرواز عتبات، قیمت سفر زیارتی به عراق هم افزایش پیدا کرد.

با این وجود، با توجه به اینکه دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات تا پایان خردادماه ادامه دارد، تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین با استقبال زائران برای تشرف به عتبات، از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت هوایی به عراق اعزام شدند و همچنان روند ثبت‌نام زیارت عتبات از سوی سازمان حج و زیارت در حال انجام است.

سفرهای زیارتی به عتبات از آذرماه سال گذشته برقرار شد و به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی، تمام سفرهای زیارتی به صورت هوایی انجام می‌شود. البته مسؤولان سازمان حج و زیارت پیگیر برقراری سفرهای زمینی عتبات هستند، اما به دلیل مخالفت طرف عراقی، تاکنون این امر محقق نشده است.

به گزارش فارس، سفرهای عتبات در حال حاضر فقط به صورت هوایی و در قالب زیارت یک هفته‌ای اجرایی می‌شود که هزینه این سفر نیز از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. دور قبلی سفر عتبات در ماه رمضان انجام شد که در آن زمان ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به زیارت کربلا مشرف شدند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا