بین الملل

نامه کتبی رئیس‌جمهور الجزائر تسلیم همتای لبنان شد

نامه کتبی رئیس‌جمهور الجزائر تسلیم همتای لبنان شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر که به لبنان سفر کرده با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»،میشل عون در این دیدار، شرایط فعلی غرب آسیا و تمام جهان را لازمه همبستگی کشورهای عربی و توقیت وحدت مواضع دانست و گفت، لبنان همواره برای وحدت کشورهای عربی و از بین بردن اختلافات کار کرده و از هر نشست عربی فراگیری استقبال می‌کند.

رمطان لعمامره در دیدار مذکور نامه کتبی «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجرائر را تسلیم عون کرد. تبون در نامه خود نوشته است: شکی نیست که شرایط حساس کنونی امت عرب و چالش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی؛ تقویت سنت مشورت و هماهنگی را بر ما دیکته می‌کند… امت عربی ما می‌تواند مرحله تفرقه را پشت سر بگذارد و به همین دلیل الجزائر به عنوان میزان نشست آینده اتحادیه عرب، بر تلاش‌های خود در این زمینه می‌افزاید.

در این دیدار، لعمامره دلایلی که الجزائر را به مشورت با کشورهای عربی در مسأله برگزاری نشست اتحادیه عرب واداشته، تشریح کرد.

میشل عون در دیدار مذکور روابط لبنان و الجزائر را عمیق و محکم خواند و گفت، لبنان در مقدمه کشورهای شرکت کننده در نشست اتحادیه عرب به محض مشخص شدن تاریخ آن است.

«حسام زکی» دستیار دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان سفرش به کشور الجزایر اخیرا به خبرنگاران گفته بود که نشست اتحادیه عرب پیش از ماه رمضان برگزار نخواهد شد یا به عبارتی این نشست اواخر ماه می یا ابتدای ماه ژوئن تشکیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا