قزوین

نام‌گذاری بیش از ۸۰۰ خیابان، کوچه، معبر و میدان به نام شهدا/ در نام‌گذاری نواحی و ایجاد یادمان شهدا کم کاری شده

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در قزوین پیرامون نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر به نام شهدا اظهار کرد: در قزوین بیش از ۸۰۰ خیابان، کوچه، معبر و میدان به نام بلند شهدای گرانقدر و عزیز نام‌گذاری شده که این امر نشان دهندهٔ یک حرکت مطلوب در مدیریت شهری است.

وی عنوان کرد: اما تنها نامگذاری نمی‌تواند آن موضوع مورد اشارهٔ فرهنگی که حضرت آقا مدنظر داشتند را محقق کند و ما هم نسبت به روش و مسائل این نامگذاری‌ها نقدهایی داریم که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: از میان ده‌ها خیابان اصلی و میادین مهم شهر، تنها تعداد انگشت شماری از خیابان‌ها و میادین با نام شهدای گرانقدرمان شهید سلیمانی، شهید بابایی، شهید لشگری، شهید حسن‌پور و غیره نام‌گذاری شده است.

اللهیاری عنوان کرد: این در حالی است که در فرایند نامگذاری، برای نامگذاری خیابان‌هایی به نام شهدای شاخص استان، خیابان‌های فرعی و کم تردد یا حاشیه‌ای انتخاب شده‌اند، در حالی که برای یادآوری می‌شد خیابان‌های مهم‌تر و اصلی شهر را برای شهدای شاخص انتخاب کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد: همچنان هیچ منطقه، ناحیه، محله و محدوده‌ای در شهر به نام شهدا نیست و علاوه بر آن به‌جز چند مورد محدود مانند یادبود شهید بابایی در ابتدای بلوار شهید بابایی و یادبود سرداران در دوراهی همدان، هیچ یادمان و یادبود مؤثری از شهدا را در قزوین مشاهده نمی‌کنیم.

این عضو شورای شهر قزوین گفت: موضوع گرامیداشت شهدای گرانقدر و توجه ویژه به نامگذاری‌ها با تمام رویکردهای فرهنگی و اجتماعی آن مورد توجه شورای ششم قرار دارد و در این زمینه توجه خواهیم کرد تا شهر شهیدپرور قزوین بیش از گذشته رنگ و نام شهدا به خود بگیرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا