اخبار بورس

ناهماهنگی در تصمیمات اقتصادی آسیب‌زا است

به گزارش خبرنگار سیاسی یولن، «علیرضا سلیمی» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارش خود به معلول‌ها اشاره کرد، در حالی که بورس تحت تاثیر عوامل مختلفی چون قیمت‌گذاری دستوری، پیش بینی پذیری اقتصاد، انضباط پولی، امنیت سرمایه گذاری، افزایش تولید، کنترل نرخ ارز و تامین کسری بودجه است که باید توضیح داده شود برای ساماندهی این مسائل چه اقداماتی انجام گرفته است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ناهماهنگی در تصمیمات اقتصادی را آسیب زا عنوان کرد و پرسید: باید مشخص شود که فرمانده ستاد اقتصادی وزیر امور اقتصادی است یا فرد دیگری است؟

سلیمی با بیان اینکه براساس اصل ۱۳۷ قانون اساسی، همه وزرا مقابل تمامی مشکلات مسولیت دارند، گفت: سهامداران خرد مقابل سهامداران حقوقی چون ماهی کوچک برابر نهنگ هستند.  باید مشخص شود دولت چه اقداماتی برای مدیریت و حمایت از سهامداران خرد انجام می‌دهد تا آنها اسیر نهنگ نشوند.

وی با طرح این پرسش که سازوکار وزارت اقتصاد برای نظارت، شفافیت و عدالت در بازار بورس چیست، گفت: دولت قبل با ریل‌گذاری اشتباه بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرد.  وزارت اقتصاد مشخص کند برای جبران این اقدامات آسیب زا چه برنامه‌ای دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعادل عمومی در اقتصاد، خاطرنشان کرد: نمی‌توان بازار مسکن، طلا، ارز و فولاد را رها کرد و انتظار داشت بورس ساماندهی شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا