بین الملل

نبیه بری:به سلاح مقاومت پایبندیم

نبیه بری:به سلاح مقاومت پایبندیم

به گزارش گروه بین الملل یولن، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انتفاضه ششم فوریه و سالروز شهادت حسن قصیر در هفتم فوریه گفت: این انتفاضه مسیر ملی درست را نشان می‌دهد در شرایطی که خیلی‌ها با مسیرهای مختلف سردرگم شده‌اند.

به گزارش العهد، در ششم فوریه ۱۹۸۴ در پی انتفاضه مردم شیعه منطقه غرب و بخش جنوبی بیروت (ضاحیه)  جنبش امل و نیروهای جنبش ملی بر این مناطق مسلط شدند و اشغالگران اسرائیلی را بیرون کردند.

عملیات استشهادی حسن قصیر ۲۰ ساله در هفتم فوریه ۱۹۸۵ در منطقه البرج الشمالی شهرستان صور در جنوب لبنان انجام شد که طی آن، او ماشین خود را از کوچه کنار مدرسه برداشت و به کاروان ماشین‌های اشغالگران کوبید و انفجار آن باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز دشمن اشغالگر شد.

نبیه بری انتفاضه ششم فوریه را شکست پروژه دشمن و پیروزی یک میهن توصیف کرد و گفت: هویت لبنان، عربی و نه عبری است. ششم فوریه یک خاطره یا روزی از تاریخ نیست؛ بلکه خود تاریخ و چشم انداز به سمت آینده است.

بری گفت: پس از سی و هشت سال، امروز بیش از هر زمان دیگری و با همان عزمی که این افتخار ملی را ساخته است،  آماده دفاع از آن چیزی هستیم که در ششم فوریه ۱۹۸۴ حاصل شده است و آماده‌ایم از همه آن دستاوردها زیر سقف قانون صیانت کنیم و همچنین  از صلح داخلی، همزیستی و پایبندی به فرهنگ ، رویکرد و سلاح مقاومت در مقابله با خصومت اسرائیل و زیاده خواهی آن حفاظت کنیم تا لبنان نقطه پیروزی و نه شکست باقی بماند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا