بین الملل

«نبیه بری» برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

«نبیه بری» برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، نمایندگان پارلمان جدید لبنان امروز (سه‌شنبه) در مقر پارلمان در میدان «النجمه» حضور یافتند تا هیأت رئیسه جدید را انتخاب کنند.

در ابتدای این جلسه نام نمایندگان منتخب در حوزه‌های مختلف رأی‌گیری اعلام و سپس روند رأی‌گیری از نمایندگان برای انتخاب هیأت رئیسه پارلمان آغاز شد.

بر اساس گزارش «المنار»، نبیه بری با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد. ۴۰ رأی، باطله اعلام شد و ۲۳ نماینده رأی سفید داده بودند.

بر اساس گزارش «المیادین» بری در اولین نطق پس از انتخاب دوباره به عنوان رئیس پارلمان لبنان گفت، دست‌هایش برای همکاری مخلصانه به منظور نجات کشور به سمت همه دراز است.

وی افزود: باید در رد عادی‌سازی روابط با دشمن، صرف نظر از فشارها، متحد شویم .

«نبیه بری» برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

«نبیه بری» برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

 

نبیه بری متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۳۸ در «سیرالئون» (آفریقا) است و ۸۴ سال سن دارد. دوران ابتدایی را پس از بازگشت به لبنان در شهر آباء و اجدادی خود در جنوب لبنان «تبنین» گذراند. پس از ادامه تحصیلات وارد دانشکده حقوق و علوم سیاسی شد و در سال ۱۹۶۳ فارغ‌التحصیل وکالت شد. پس ازآن برای ادامه تحصیل در رشته وکالت به سوربون فرانسه رفت.

از همان ابتدا در کنار «امام موسی صدر» فعال و متعهد به مبارزه علیه اشغالگری رژیم اسرائیل در جنوب لبنان بود. در سال ۱۹۸۰ به عنوان رئیس جنبش «افواج المقاومه اللبنانیه» (امل) انتخاب شد و هنوز نیز این مسؤولیت را بر عهده دارد.

در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد و تا کنون هفت دور متوالی این سمت را بر عهده گرفته است.

 انتخابات پارلمانی لبنان در ۲۵ اردیبهشت برگزار شد و هر کدام از احزاب، کرسی‌هایی به خود اختصاص دادند. (جزئیات بیشتر)

تکمیل می‌شود…

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا