سمنان

نجات یک تبعه افغانستانی از قصاص نفس در گرمسار

نجات یک تبعه افغانستانی از قصاص نفس در گرمسار

به گزارش یولن از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان پیشرو در کسب رضایت از اولیای دم است و در این مرحله، متهم فردی از اتباع افغانی بود که پس از تلاش‌های به عمل آمده و با اعلام گذشت اولیای دم در حوزه قضایی گرمسار، از قصاص نفس رهایی یافت.

وی تصریح کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در این پرونده، تعداد زندانیانی که در استان سمنان طی ۱۴ ماه گذشته از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند، در مجموع به ۱۰ نفر رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: کسب رضایت در پرونده‌های منتهی به قصاص نفس از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است که ضمن رعایت شرایط و احوال اولیای دم، در این پرونده کسب رضایت از خانواده مقتول در آستانه اجرای حکم قصاص اخذ شد.

عبداللهی بیان کرد: با تأسی از آیات قرآن کریم و در اجرای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر افزایش ایجاد صلح و سازش و اینکه مصالحه باید به یک فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه تبدیل شود، در این راستا تلاش می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که حفظ امنیت پایدار در جامعه و هم‌زیستی قانونمند یک ضرورت مهم است، دستگاه قضایی استان کسب رضایت در این پرونده که اصحاب دعوی از اتباع افغانستانی هستند، را مشروط به ملیتی خاص ندانسته و بلکه تلاش مجدانه در جهت اخذ رضایت از اولیای دم را در تمام پرونده‌های قصاص وظیفه خویش می‌داند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا