سمنان

نجات ۳ محکوم از چوبه دار در یک روز/ وقتی «قصاص» با ریش‌سفیدی به «صلح» ختم می‌شود

نجات ۳ محکوم از چوبه دار در یک روز/ وقتی «قصاص» با ریش‌سفیدی به «صلح» ختم می‌شود

امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان اظهار کرد: سه محکوم به مرگ، از ۹ سال قبل به جرم قتل در زندان گرمسار به‌سر می‌بردند که با برگزاری جلسات صلح و سازش و با تلاش رئیس و مددکار زندان و وساطت معتمدان گرمساری، موفق به جلب رضایت از شکات شدند.

وی با اشاره به حضور دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و اولیای دم در جلسه نهایی اخذ گذشت در زندان، گفت: دو نفر از این محکومان کمتر از ۳۰ سال سن دارند و دیگری ۴۵ ساله و دارای دو فرزند است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان با قدرانی از زحمات دادستان عمومی و انقلاب و رئیس زندان گرمسار برای ترویج فرهنگ گذشت و بخشش بیان کرد: به تأسی از سیره اهل‌بیت (ع) و با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیای دم، تلاش‌های مسؤولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف و با کمک معتمدان، این زندانیان محکوم به قصاص نفس به زندگی بازگشتند.

کهربایی با اشاره به تشکیل کمیته «سفیران نجات» در زندان‌های تابعه استان سمنان بیان کرد: این کمیته با هدف تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم محکومان به قصاص به نام سفیران نجات در زندان‌های استان سمنان در حال فعالیت بوده و اعضای این کمیته، رؤسای زندان‌ها، مددکاران، مسؤولان فرهنگی زندان‌ها، مدیران عامل انجمن‌ها، دو نفر از معتمدان و دو نفر از خیران هر شهرستان هستند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش در دو سال اخیر افزود: کمیته سفیران نجات به‌منظور برگزاری جلسات صلح و سازش و فراهم آوردن زمینه اخذ رضایت از اولیای دم محکومان به قصاص نفس و گسترش فرهنگ بخشش در جامعه فعالیت می‌کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان ابراز کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با تلاش‌های گسترده اعضای این کمیته همچنین شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها، ۱۸ نفر از محکومان قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم مقتولان از طناب دار رهایی یافتند.

کهربایی به آمار رضایت اخذشده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۲ زندانی و سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ زندانی از محکومان به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند و زمینه آزادی آنان ایجاد شد.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز به همت و تلاش کمیته سفیران نجات در استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا